دسته‌بندی‌های خبر: اخبار استان، اخبار برگزیده استان، اقتصادی، کشاورزی ومنابع طبیعی
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 نوامبر 2024 - 10:48
کد خبر : 63704
| نویسنده: محمد قربانی

400 نیرو پای کار سرشماری عمومی کشاورزی در خراسان جنوبی

400 نیرو پای کار سرشماری عمومی کشاورزی در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از همکاری 400 نفر در سرشماری عمومی کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی جعفری با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی تأمین امنیت ملی است، اظهارداشت: سرشماری نفوس کشاورزی مهم‌ترین اقدام ملی است که هر ده سال اجرایی می‌شود و امسال از 12آبان شروع شده و تا 26 آذر ادامه دارد.

وی، با بیان اینکه سرشماری کشاورزی در سال گذشته 83 هزار بهره‌بردار، 18 درصد اشتغال و 21 درصد ارزش افزوده را نشان داده، گفت: برای دوره جاری آمار خوبی رقم خواهد خورد؛ هم‌اکنون 400 نفر پای کار جمع‌آوری اطلاعات و آمار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به وجود 3 هزار و 587 آبادی و 31 شهر در استان، تصریح کرد: آبادی‌های خالی از سکنه که شاید به دلیل مشکلات قنوات مهاجرت کرده‌اند، سرشماری می‌شوند؛ برای حل مشکل قنوات باید کشاورزی و آب منطقه‌ای در کنار هم قرار بگیرند.

جعفری، اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری در توزیع گوشت قرمز منجمد 208 درصد و گوشت مرغ منجمد 133 درصد رشد داشته‌ایم؛ توزیع شکر 157 درصد رشد و مصرف برنج 13 درصد کاهش داشته است.

وی، با بیان اینکه افزایش توزیع و مصرف افزایش تولید را به دنبال دارد، افزود: توزیع سبوس 71 درصد، مصرف سویا 122 درصد، توزیع جو 17 درصد و خرید تضمینی گندم 34 درصد رشد و مصرف ذرت 8 درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: صادرات قطعی از نظر ارزش 31درصد، صادرات سایر استان‌ها 49 درصد، ترانزیت 480  درصد، اشتغال 579درصد، تخصیص تسهیلات تبصره هجده 35 درصد و احیای واحدهای راکد 402درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ 102

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.