بومگردی شهرستان بیرجند حائز رتبه برتر کشوری شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بومگردی شهرستان بیرجند حائز رتبه برتر کشوری شد. 

به گزارش “پیام خاوران”  هادی شاه‌وردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نخستین سمینار خانه‌های بومگردی ایران، اقامتگاه بومگردی کاظم آباد شهرستان بیرجند به مدیریت کاظم فروتن‌راد، با نظر کارشناسان و بازرسان عامل تطیبق و استانداردسازی، از میان بیش از ۱۵۰۰ بومگردی فعال کشور و ۹۰ بوم گردی استان، برگزیده و به عنوان اقامتگاه بومگردی برتر کشوری تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نخستین سمینار خانه‌های بوم گردی ایران، طی روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه در محل اردوگاه شهید باهنر و سالن همایش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و از ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی برتر کشور تجلیل شد.

شاه‌وردی افزود: این سمینار به مدت دو روز با محوریت معرفی سفیر بومگردی‌ها و معرفی برترین‌های خلاق در خانه‌های بومگردی و انتقال تجربیات و بومگردی پیشگام گردشگری سبز برگزار شد.

اتمام عملیات اجرای شبکه برق اقامتگاه بومگردی فدک روستای هدف گردشگری ازمیغان 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس نیز گفت: عملیات اجرای شبکه برق اقامتگاه بوم گردی فدک و تامین روشنایی یکی از کوچه باغ‌های روستای هدف گردشگری ازمیغان به طول حدود ۱۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

محمد عرب بیان کرد: ایجاد، تقویت و تکمیل زیرساخت‌‎های مناطق گردشگری به ‌ویژه مناطق نمونه و روستاهای هدف برای رفاه حال گردشگران ورودی به شهرستان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌ است و امید داریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری به‌ ویژه در جاذبه‌های طبیعی شهرستان شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد بومی‌ محلی در این نقاط باشیم.

بیشتر بخوانید   آیین سنتی کوزه شکنی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: روستای شگفت انگیز ازمیغان از معدود روستاهای کویری است که رودخانه دائمی دارد و به همین دلیل چهره‌ای متفاوت نسبت به سایر روستاهای کویری دارد. این روستا از لحاظ تنوع گیاهی در سطح کشور نمونه است، به نحوی که در این روستا به دلیل همزمان بودن دو منطقه گرم و مرطوب و گرم و خشک، می‌توان دو محصول خرما و برنج را با هم دید که تقریبا موضوعی منحصر بفرد در کشاورزی است. محصولات جالیزی و باغات مرکبات از دیگر جذابیت‌های منطقه نمونه گردشگری ازمیغان است.

عرب ادامه داد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری ازمیغان مزار سیدمحمد بن جعفر طیار، تخت عروس و آبشار قدمگاه و گونه‌های گیاهی وحشی چون درخت انجیر کوهی است.

وی گفت: بسیاری از مسافران و گردشگران این روستا را به منظور ماهی درمانی و وجود ماهی‌های اسپا انتخاب می‌کنند که به صورت طبیعی و به وفور در آب‌های دائمی آن یافت می‌شوند. روستای ازمیغان در دامنه کوه‌های شتری قرار دارد که از طبس ۳۸ کیلومتر و از بیرجند ۳۲۳ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها