روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۸۴۷ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمد فدوی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان و رفاه حال کاربران جاده‌ای از ابتدای امسال در سطح جاده‌های استان بیش از ۸۴۷کیلومتر روکش آسفالت با ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی ادامه داد: از اهداف مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای روکش محورهای مواصلاتی سطح استان است که امیدواریم با استمرار و پیگیری‌های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به کاربران جاده‌ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری تردد ایمن خدماتی مطلوب‌تر ارائه کنیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: راهداری با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد بستری مناسب برای تردد بهتر در جاده‌ها، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت کرده است.

فدوی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن رویه سالم همراه نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد.

وی همچنین از تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی از ابتدای امسال در شهرستان بیرجند خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طول راه‌های خاکی و شوسه روستایی شهرستان بیرجند بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های خاکی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه ها و مسیرهای صعب‌ العبور کوهستانی عبور می‌کنند هرساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت می باشد در همین راستا از ابتدای سال اکثر محورهای روستایی که نیازمند بحث موج تراشی بوده که جهت رفاه حال کاربران راه تسطیح و موج تراشی شده است.

بیشتر بخوانید   عملیات بهسازی و ایمن‌سازی محورهای کویری شرق کشور آغاز شد

فدوی افزود: با توجه به شروع عملیات زمستانه، دپوی شن و نمک در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برفگیر، تعمیر و بروزرسانی ماشین‌آلات راهداری، تقویت دیواره‌های هدایت آب، لایروبی قنوها، آبروها و بازگشایی و پاکسازی دهانه پل‌ها نیز انجام پذیرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث تسطیح و ایمن سازی سایر راه‌های ارتباطی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها