اجرای طرح مقابله با سرقت‌های خشن در خراسان جنوبی/۳۰ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از اجرای طرح مقابله با سرقت‌های خشن در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۰ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

به گزارش “پیام خاوران“سرهنگ کاظم صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای با سرقت‌ها و با هدف کاهش و مهار جرایم به ویژه سرقت‌های خشن و به منظور تأمین آسایش و امنیت عمومی، طرح مقابله با سارقین به مدت سه روز در سطح استان اجرایی شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در طول اجرای طرح مقابله با سارقان خشن علاوه بر کشف ۳ فقره پرونده سرقت‌های خشن؛  ۳۹ فقره پرونده سایر سرقت‌ها از قبیل منزل و اماکن دولتی و خصوصی و غیره کشف و در این رابطه ۳۰ نفر مالخر وسارق دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی صورت گرفته و با توجه به شواهد موجود و ارائه مستندات مربوطه به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

صادقی خاطرنشان کرد: مقابله با سرقت یکی از اولویت‌های پلیس است و افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه امنیت جامعه را خدشه‌دار کنند، پلیس در چارچوب قانون و بدون هیچ گونه اغماضی و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

انهدام باند سارقان سوخت خودروها و کشف ۲۰ فقره سرقت در بیرجند  

فرمانده انتظامی بیرجند نیز از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان سوخت خودروها در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲۰ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ احمدرضا کارگر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سوخت خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید   بررسی آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند اظهار داشت: متهمین ابتدا در اظهارات خود منکر هر گونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

کارگر با اشاره به اینکه در بازجوئی‌های تخصصی و پلیسی از سارقین دستگیر شده یک نفر مالخر شناسایی و دستگیر شد تصریح کرد: متهمین دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها