رئیس شورای ملی زعفران ایران:برای برندسازی بهترين کيفيت زعفران ایران غفلت شده است

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: ايران بزرگترين توليد کننده بهترين کيفيت زعفران در جهان است اما متاسفانه سال ها است از آن در فرآيند برندسازی در اين مزيت مهم غفلت شده است.

محسن احتشام در گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران ” اظهارداشت:جايگاه ارزشمند و رقابتی برای برند جمعی زعفران ايران امروز بسيار مهم و ايجاد برتری کيفيت زعفران ايران در ذهن مصرف کنندگان جهانی مورد انتظار است.

وی افزود: زعفران از محصولات مهم  و استراتژيک کشاورزان کشورمان محسوب می شودو ايران بزرگترين توليد کننده بهترين کيفيت زعفران در جهان است اما متاسفانه سال ها است از آن در فرآيند برند سازی  در اين مزيت مهم غفلت شده است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد:علی رغم ثبت نشان جمعی زعفران ايران و ارائه طرح برنامه ريزی استراتژيک بازار و بازاريابی جهت جهش توليد و صادرات زعفران ايران توسط شورای ملی زعفران در سال ۱۳۹۸ اقدامات موثری توسط متوليان امر جهت ثبت  جهانی و اجرايی شدن برند ملی زعفران ايران صورت نگرفته است.

احتشام تصریح کرد: واقعا عدم تحقق این مهم در حق کشاورزان زحمتکش زعفرانکار ايران که قرن ها است بيشترين و کيفی ترين زعفران دنيا را توليد مي کنند به نام کشورهای ديگر جفا است

وی تاکید کرد:  استراتژی برندسازی بايد بخش مهم و الويت فرآيند برنامه ريزی استراتژيک بازار و بازاريابی زعفران ايران قرار گيرد تا برند هايی در مقياس جهانی ساخته شود و نام زعفران ايران در جهان پر آوازه گردد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: مديريت برند جمعی و ملی مي تواند در دراز مدت منافع ذینفعان اين محصول مهم را در زنجيره ارزش آن حفظ نمايد و کشاورزان زحمتکش زعفرانکار ايران با حفظ امنيت شغلی حاصل دست رنج خود را در اين زنجيره دريافت کنند.

بیشتر بخوانید   اختصاص اعتبارات ویژه برای محورهای مواصلاتی استان 

وی با اشاره به اینکه از طرف ديگر فعاليت های بازاريابی و برند سازی در کنار هم هستند که می توان آن را دو روی سکه در نظر گرفت افزود:بسياری از برندهای صنعت زعفران ايران توانايی ورود و حضور قدرتمند به بازارهای جهانی را داشته و دارند.

احتشام بیان اینکه امیدواریم با هم افزايی نام زعفران را با نام ايران در جهان پر آوازه گردد اظهارکرد: این مهم نياز به حمايت و پشتيبانی بيشتر دارند تا در زنجيره ارزش زعفران نقش آفرينی بيشتری صورت گیرد و منجر به ارتقای بين المللی و تقويت هويت برند ملی زعفران گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها