1133 موتورخانه در خراسان جنوبی بهینه‌سازی و بهسازی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهینه‌سازی و بهسازی یک هزار و 133 موتورخانه استان در سال 1402 و کاهش 28 درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی موتورخانه‌ها خبر داد.

به گزارش  “پیام خاوران” رحمان محمودی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مدیریت انرژی، طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی 895 موتورخانه بهینه‌سازی و 238 واحد موتورخانه بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تاثیرات مستقیم بهینه سازی در کاهش مصرف گاز 2 هزار و 500 مورد موتورخانه از ابتدای شروع طرح تاکنون در بهینه سازی و بهسازی شده است.

محمودی تصریح کرد: بیش از 100 درصد اهداف شرکت گاز استان خراسان جنوبی در امر بهینه سازی و بهسازی طی سال گذشته در استان محقق شده است.

وی با اشاره به کاهش 28 درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی و بهسازی موتورخانه‌ها در استان تصریح کرد: اجرای طرح ملی اصلاح، بهینه‌سازی و بهسازی رایگان موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری همگام و همراستا با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت است که اجرای آن در سطح استان می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر گازب‌ها و صرفه‌جویی در مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری، منجر به افزایش قابلیت اطمینان، پایداری و استمرار جریان گاز در بخش‌های صنعتی و به تبع آن حفظ هرچه بیشتر محیط زیست شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی یادآور شد: مشترکین گاز طبیعی دارای موتورخانه مرکزی و شرکت‌های مجری واجد شرایط می‌توانند با مراجه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه ثبت نام طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودی از بهره‌مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز استان خبر داد و گفت: یک هزار و 358 اشتراک رایگان واگذار شده و گازکشی رایگان داخلی 2 هزار و 383 مشترک تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان طی سال 1402 انجام شده است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: از اشتراک‌های رایگان واگذار شده یک هزار و 157 اشتراک مربوط به مددجویان کمیته امداد و 201 اشتراک رایگان  مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی 2 هزار و 383 مشترک نهادهای حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این عزیزان حدود 129 میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

وی تصریح کرد: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها