بیش از ۵ میلیون تن کالای صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی تولید شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت : در سال 1402 باتلاش مهندسان و کارگران بیش از ۵ میلیون تن کالای صنعتی و معدنی در این استان تولیدشد.

به گزاترش ” پیام خاوران “ احمد اریافر  با اعلام این خبر اظهار داشت : در سال ۱۴۰۲ باتلاش مهندسان و کارگران خراسان جنوبی در بخش‌های صنعت و معدن، ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار تن کالای صنعتی شامل سیمان، لاستیکی خودرو، اکسید منیزیم، چینی بهداشتی، مواد شوینده، منسوجات، کنسانتره زغالسنگ و خوراک دام، طیور و آبزیان، ۲۰ میلیون مترمربع کاشی و وی افزود: بیشترین تولیدات سال ۱۴۰۲ در بخش صنعت خراسان جنوبی با یک میلیون و ۳۵۹ هزار تن، مربوط به سیمان، و در بخش معدن با بیش از ۲.۵ میلیون تن مربوط به زغالسنگ بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین بیشترین درصد افزایش تولید در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱، مربوط به تولید اکسید منیزیم با ۴۶ درصد و پس از آن تولید منسوجات با ۳۰ درصد بوده است.

آریافر افزود: یک میلیون و ۲۶۷ هزار تن از تولیدات صنعتی و معدنی استان به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ به خارج از کشور صادر شد که به لحاظ ارزشی ۷۰ درصد و به لحاظ وزنی ۴۵ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشت.
انتهای پیام /103

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اعزام 130 دانش‌آموز زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد مقدس

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها