باز خوانی سفرهای «شهید خدمت» به خراسان جنوبی

آخرین دیدارهای وی با خراسان جنوبی ها به زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری برمی گردد که ساده و بی آلایش و بدون استفاده از هیچ گونه امکانات دولتی آن هم با پرواز معمولی به استان سفر کرد.

به گزارش “پیام خاوران” آن ها که آسمانیند راه آسمان را در پی می گیرند تا به سرزمین نور یعنی لقاء برسند. خوشا راهی که سید الخدمت و شهید الجمهور ایران اسلامی در پیش گرفت آخر هم آن چه آروزیش یعنی شهادت در حین خدمت بود رسید.آخر دیدارهای خراسان جنوبی ها با رئیس جمهوری فقید ایران به زمان تبلیغات انتخابات و هفته ابتدای اسفند ماه برمی گردد که بدون سر و صدا و بدون استفاده هیچ گونه امکانات دولتی به این استان آن هم به عنوان نامزد ششمین دوره خبرگان رهبری به خراسان جنوبی سفر کرد. اما قبل از این سفر نیمه شهریور سال 1402 مرحوم آیت الله رئیسی در سومین سفرش به خراسان جنوبی که همزمان با اربعین حسینی بود نیز به تنهایی و بدون همراهی اعضای هیئت دولت به این استان سفر کرد که در این سفر ابر پروژه ریلی و خواسته دیرینه مردم این استان را کلنگ زنی کرد و در همین سفر به شهرستان های درمیان و فردوس هم سفر داشت.
دومین سفر رئیس جمهور فقید نیز به خراسان جنوبی 24 آذر ماه و در دومین دور سفرهای استانی انجام شد که این سفر نیز به منظور بررسی مصوبه های دور قبل افتتاح چندین پروژه از جمله پروژه فولاد قاینات، دیدار با مردم بیرجند و نهبندان صورت گرفت.اولین دور سفرهای رئیس جمهوری نیز 19 اردیبهشت سال 1400 و در سومین سفر استانی آن مرحوم بود.

اما آن چه خراسان جنوبی ها را در این سفرها خرسند می کرد مصوبه هایی بود که تامین زیرساخت ها که نیاز اصلی استان است در دستور کار قرار می گرفت چرا که خراسان جنوبی کمتر توسعه یافته آن چه به آن نیاز دارد زیرساخت هایی چون ریل، راه و آب است که همه این مطالبه ها در سفرهای رئیس جمهوری به آن توجه ویژه و خاص شد و اکنون نیز ابرپروژه هایی چون راه آهن آ انتقال آب از دریا ، اجرای پروژه انتقال گاز و… در حال اجراست و به زودی مردم این استان از این زیرساخت های که آروزی دیرینه شان بوده است بهره مند می شوند.نکته دیگر این که رئیس جمهوری فقید ایران زمین چندین دوره نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بوده و عرق و علاقه خاصی مردم این استان به آیت الله رئیسی داشتند.

بیشتر بخوانید   پایانه تخصصی فرآورده های نفتی بهار 1403در مرز ماهیرود ایجاد می‌شود

منبع: فارس

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها