میدان سوم بلوار مدرس شهر بیرجند به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از نامگذاری میدان سوم بلوار شهید مدرس شهر بیرجند به نام شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، در پی حادثه جانسوز شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه با تمام توان فعالیت کرده و تمام امکانات مجموعه مدیریت شهری در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: شورا و شهرداری بیرجند با بسبج تمامی امکانات خود، نصب پرچم‌های سیاه، بنرهای تسلیت و سیاه پوش کردن شهر در این زمینه فعالیت کرده است.

وی با اشاره به در اختیار قرار دادن ماشین آلات و تجهیزات خدمات شهری ابراز امیدواری کرد: شرایط مناسبی برای شرکت کنندگان در مراسم وداع با رئیس جمهور فقید مهیا شده باشد.

عبدالرزاق‌نژاد گفت: میدان سوم بلوار شهید مدرس شهربیرجند به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شده است.

تلاش شورا توسعه شهرها را رقم می‌زند

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند همچنین با اشاره به برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مرکز استان‌ها، برگزاری اجلاس را عامل توسعه شوراها دانست و اظهار داشت: مجمع به شوراهای کشور امید و انگیزه برای کار و استفاده از تجربیات سایر شهرها را می‌دهد.

وی افزود: شوراها از این تجربیات مطرح‌شده در مجمع به‌خوبی در شهرها استفاده می‌کنند، البته نحوه استفاده از آن به موقعیت و هویت شهرها بستگی دارد که چقدر عملیاتی شود، اما تلاش لازم انجام می‌شود تا توسعه شهری رقم بخورد.

عبدالرزاق‌نژاد به مطالبه شوراها از دولت نیز اشاره کرد و گفت: ما از دولت پیگیری طرح‌ها و مطالبات شوراها را داریم تا به تقاضاهای شوراها اهتمام لازم را داشته و البته دولت کارهای خوبی انجام داده و ما نیز باید مطالبه بیشتری داشته باشیم و دولت نیز اعتبارات شهرداری‌ها را دیده و همه را به‌صورت عادلانه ببینند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی در ردیف ۶ استان اول غبارخیز کشور قرار دارد

وی ادامه داد: نباید شهرهایی که از مرکز دور هستند نادیده گرفته شوند و نیاز داریم نگاه عدالت محور دولت به همه شهرها یکسان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در زمینه ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به شوراها به ویژه موضوع انتخاب شهردار، اختیارات شهرداران و اختلافاتی که گاها بین شورا و شهردار واقع می‌شود بر این مهم تاکید کرد.

عبدالرزاق نژاد در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مرکز استان‌ها، موضوع طرح نور و وعده صادق را مطرح و بر ضرورت همکاری و همراهی شوراها در زمینه این دو مورد تاکید کرد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر شد در بیانیه پایانی مجمع به عنوان دو ضرورت مهم بر همکاری و همراهی دستگاه‌های مربوطه و ضرورت ایجاد شرایط لازم در شوراها برای استمرار این دو حرکت فرهنگی دقت لازم اعمال شود.

وی در پایان به رضایت مردم از شوراها اشاره کرد و گفت: درمجموع مردم از عملکرد شوراها راضی بوده، نمایندگان با مردم در ارتباط هستند و بر اساس نیاز مردم برنامه‌ریزی کرده و طرح اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها