واکسیناسیون دُز سوم افراد بالای ۶۰ سال در خراسان‌جنوبی آغاز شد

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: از روز چهارشنبه واکسیناسیون دُز سوم افراد بالای ۶۰ سال در استان آغاز شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه روند موارد بستری و موارد سرپایی بیماران کرونایی از هفته قبل تاکنون در استان افزایشی است.

وی ادامه داد: در پایان وقت اداری دیروز ۲۰۵ مورد مثبت جدید در استان شناسایی شده، همچنین تعداد موارد بستری در استان نیز بعد از ماه‌ها به عددی بالای ۲۰۰ نفر رسیده که در حال حاضر ۲۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۹۵ نفر جزو موارد کرونا مثبت هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ۱۲ نفر از بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که شواهد نشان می‌دهد طی چند روز اخیر موارد در بخش icu افزایش یافته که البته قابل پیش‌بینی نیز بود.

شریف‌زاده به موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان به عدد یک هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه رنگ‌بندی استان تغییر یافته است، افزود: در هفته گذشته فقط شهرستان قاین در وضعیت قرمز قرار داشت که از امروز شهرستان‌های بیرجند و نهبندان نیز در این وضعیت قرار گرفته و در حال حاضر ۳ شهرستان در استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهرستان طبس و بشرویه در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند به طوری که شهرستان خوسف که تا هفته گذشته وضعیت آبی بوده به وضعیت زرد تغییر رنگ یافته است.

بیشتر بخوانید   1590 متر از بقاع متبرکه بهسازی و مقاوم سازی شد

شریف‌زاده اضافه کرد: همه این تغییر رنگ‌ها نشان‌گر این بوده که روند موارد بستری و موارد مثبت روند افزایشی بوده لذا همچنان که قبلا پیش‌بینی می‌شد با رعایت پروتکل‌ها که همیشه میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده اما متأسفانه الان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر در استان تنها ۴۲ درصد بوده که با این وجود باید انتظار بالا رفتن موارد بستری و کرونا مثبت را در استان داشته باشیم.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از روز چهارشنبه واکسیناسیون دُز سوم افراد بالای ۶۰ سال در استان آغاز شده است، گفت: افراد بالای ۶۰ سالی که دُز اول و دوم واکسن خود را یکی از واکسن‌های غیرفعال منجمله سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کردند، می‌توانند در صورتی که چهار ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد به مراکز جامع سلامت و مراکز تجمیعی مراجعه و نسبت تزریق نوبت سوم واکسن خود ترجیحا با واکسنی که قبلا تزریق نموده، اقدام کنند.

شریف‌زاده در مورد بازگشایی مدارس افزود: از امروز مدارس متوسطه دوم بازگشایی شده‌اند که امیدواریم این تصمیمات منجر به افزایش موارد بیماری نشود و به طور قطع اگر افرادی که وارد مدارس می‌شوند پروتکل‌ها را جدی گرفته و نسبت به استفاده از ماسک خود را ملزم بدانند و تهویه اتاق‌ها مناسب باشد منجر به افزایش بیماری نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان و ناظران حوزه بهداشت محیط نظارت کافی را در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس دارند.

بیشتر بخوانید   امکان ثبت نام برای متقاضیان ۴ شهر دیگر استان درطرح نهضت ملی مسکن فراهم شد

منبع: فارس

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها