۳۵ اثری هنری با محوریت قربان تا غدیر در بیرجند تولید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تولید ۳۵ اثر نقاشی و خطاطی با موضوعات غدیر و ولایت به همت جمعی از هنرمندان خوشنویس و نقاش سطح استان خراسان جنوبی در قالب طرح «نقش همای» خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علی فرخنده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگاه آموزشی نقش همای به عنوان یکی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ایام دهه امامت و ولایت با حضور هنرمندان خوشنویس و نقاش استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه توانمندسازی خوشنویسان و نقاشان استان به صورت ورکشاپ با حضور استاد برجسته کشوری مرتضی گودرزی دیباج در راستای تحقق سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت سیزدهم در دهه امامت و ولایت برگزار شد، ادامه داد: این برنامه با تاکید بر توانمندسازی و گفتمان سازی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی تولید آثار نقاشی و خوشنویسی با موضوعات غدیر و ولایت در دستور کار هنرمندان قرار گرفت، افزود: هنرمندان در این کارگاه آموزشی که به مدت 2 روز 23 و 23 خرداد در بیرجند برگزار شد، موفق به تولید 20 اثر نقاشی و 15 اثر خوشنویسی شدند.

فرخنده به بازدید از این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی از این آثار تولید شده از 31 خردادماه به مدت 5 روز در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود شهر بیرجند برپا خواهد شد. شرایط برای حضور هنرمندانی از سراسر استان خراسان جنوبی در این کارگاه عملی فراهم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به همت 30 نفر از خوشنویسان بیرجندی، در آستانه فرارسیدن دهه ولایت، همنویسی با موضوعات غدیر و ولایت نیز برگزار شد.

انتهای یام/ 252

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   محدودیت‌های ترافیکی مراسم ۳۱ شهریور در بیرجند اعلام شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها