افزایش استاندارد و کیفیت تولید، رونق فروش صنایع دستی را به دنبال دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری  و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: رونق صنایع دستی خراسان جنوبی به پیشبرد همزمان دو عامل نیاز دارد که یک مورد افزایش سطح استاندارد و دیگری بهبود کیفیت صنایع دستی است.

به گزارش “پیام خاوران” هادی شاهوردی در جمع خبرنگاران گفت: رونق صنایع دستی خراسان جنوبی به پیشبرد همزمان دو عامل نیاز دارد که یک مورد افزایش سطح استاندارد و دیگری بهبود کیفیت صنایع دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری  و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: از سوی دیگر صنعتگر باید با مقوله صادرات آشنا شده و مهمتر از آن با افرادی که در زمینه صادرات صنایع دستی فعالیت دارند، مرتبط شود.

شاهوردی افزود: اگر صنعتگر بدون آشنایی با مقوله صادرات وارد این عرصه شود شاید نتیجه مطلوب را به دست نیاورد بنابراین بهتر است با افراد آگاه در این زمینه مرتبط شود.

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب دولت سیزدهم برای صادرات صنایع دستی این بود که برگشت ارز حاصل از صادرات صنایع دستی برداشته شد و مانند دیگر کالاها نخواهد بود و این موضوع نقش مهمی در صادرات صنایع دستی دارد.

مدیرکل صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به رویداد کوآپ تجارت، ادامه داد: در این برنامه، آموزش‌هایی در زمینه بازارچه‌های صادراتی، بازارهای هدف و بازارهای متقاضی صنایع دستی استان ارایه می‌شود.

شاهوردی توضیح داد: به عنوان مثال هند با وجود اینکه یکی از صادرکنندگان صنایع دستی محسوب می‌شود متقاضی صنایع دستی استان است.

وی اضافه کرد: این رویداد که با هدف شناساندن ظرفیت‌های استان در حوزه‌های صنایع دستی، صنعت و معدن، فناوری، هوش مصنوعی  و سلامت، کشاورزی و صنایع دستی برگزار می‌شود، فواید زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بنیاد علوی آماده حمایت از صنایع دستی دارای متقاضی است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها