اتصال ۳۴ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۳۴ روستای استان در سه ماهه نخست امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی بهی با اشاره به اتصال ۳۴ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات در سه ماهه نخست سال گفت: در زمینه اتصال این روستا‌ها ۲۹ سایت احداث و یا ارتقاء یافته که با اتصال این روستا‌ها سه هزار و ۵۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی با بیان اینکه از نیمه خرداد تاکنون با راه‌اندازی ۸ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۸ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند، افزود: راه‌اندازی این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۶۸ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار خانوار روستایی استان قرار گرفت.

بهی تصریح کرد: از این تعداد، سه سایت جدید در روستا‌های مهمان شهر آهنگران شهرستان زیرکوه، شیرگ آقا شهرستان سربیشه و ساقی شهرستان بیرجند احداث و راه‌اندازی شده‌اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین با ارتقاء تکنولوژی پنج سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های زنوغان طبس، زهاب سفلی نهبندان، گیو خوسف، بوته زیرک درمیان و گلوباغ سربیشه از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   265 کیلومتر فیبرنوری روستایی در خراسان جنوبی اجرا می شود /خراسان جنوبی پیش رو در اجرای فیبر نوری در کشور

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها