توصیه‌های ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به عزاداران حسینی

شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای بر رعایت مواردی در جهت ایمنی و سلامت عزاداران تاکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، در متن توصیه های ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به دست‌اندرکاران عزاداری حضرت اباعبدا… الحسین آمده است: مسيرهای نخل گردانی و حرکت هئیت های عزاداری که علم و کتل و بيرق مقدس آقا ابا عبدالله الحسين ع حمل می‌شوند به لحاظ ارتفاع زیاد آنها فاصله مجاز تا شبکه برق بررسی وچنانچه شبکه برق در مسير عبور وجود دارد پيش بينی لازم در خصوص رعايت حرايم برق و  عبور  با فاصله از شبکه و ترانسهای برق  صورت گيرد. فاصله  مجاز از شبکه فشار ضعیف 1.30 سانتی متر وفشار متوسط 2.10 متر است.

حتی الامکان توصيه می گردد انجام کارهای تاسيسات برقی  مساجد ،حسینه ها، تکایا و خیمه های عزارداری و مواکب  به یک نفر برقکار با تجربه و ماهر سپرده شود .

قبل از شروع ایام عزاداری، نسبت به بازدید و بررسی سیم کشی برق داخلی محل برگزاری مراسم اقدام و در صورت مشاهده نواقصی از قبیل لخت بودن سیم ها ،چند تیکه بودن سیم، عبور سیم های برق از مسیرهای مرطوب ، داربست ها، نقاط تیز و برنده و یا نقاط نزدیک به حررات و شعله های پخت وپز و…. اصلاح گردد .

به منظور جلوگیری از بروز حوادث برق گرفتگی از نصب پرچم ، بنر ، پلاکارد ،داربست و خیمه و… در محدوده شبکه و تاسیسات برق جدا خودداری نمایید . برق گرفتگی لزوما از برخورد شخص یا اشیا به شبکه صورت نمی پذیرد و ممکن است بر اثر ورود به محدوده و حوزه شبکه و تاسیسات برقی نیز برق گرفتگی رخ دهد.

با توجه به بروز حوادث ناگوار برق گرفتگی منجر به فوت در سالیان گذشته، از نصب بنر یا پرچم مقدس عزای سید الشهدا (ع) بر روی پایه های برق جدا خودداری و در مکان هایی  که تاسیسات برق وجود دارد باهماهنگی مدیریت های توزیع برق شهرستان صورت گيرد.

بیشتر بخوانید   بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی سربلند در ارزیابی و نظارت عالی توانیر

ایستگاههای صلواتی و مواکب و خیمه هایی برای اقامه ی عزای اباعبدالله الحسین ع بر پا می شوند ، نسبت به ارت و اتصال زمین استاندارد با مشورت کارشناسان شرکت توزیع برق شهرستان اقدام نمایند.

هریک از ادوات برقی علاوه بر داشتن فیوز مستقل باید داری یک پریز مختص به خود نیز باشد و از اخذ انشعابات متعدد از یک پریز خودداری و سیم یا کابل برق از زیر فرش و موکت عبور داده نشود.

بالا رفتن از پایه ها و ترانسفورماتورهای و تاسیسات برقی جهت نصب پرچم وپلاکارد موجب نزدیکی به سیم هاي برق شده و خطرات برق گرفتگی وسقوط را به دنبال دارد.

در صورت نیاز به تامین برق محل هاي عزاداري با هماهنگی مدیریت های توزیع برق شهرستان، درخواست تامین برق موقت ارائه نموده وبه منظورجلوگیری از آتش سوزی از دستکاري و تقویت فیوز کنتور و اخذ برق غیر مجاز جداً پرهیز نمائید.

با توجه به تقارن  محرم و صفر با ایام گرم سال و لزوم صرفه جویی در مصرف و صیانت  ازسرمایه ملی و حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف از لامپ های LED و کم مصرف استفاده شود.

در صورت مشاهده بروز هرگونه حادثه تیر شکستگی ، آتش سوزي درتجهیزات برقی ، برق گرفتگی و قطع برق  مراتب را فوراً با تلفن اتفاقات 121  اطلاع دهند.

پیشنهاد می گردد در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)  که جمعیت زیادی از مردم حضور دارند شایسته است مراتب را با آتش نشانی منطقه هماهنگ گردد ویاد آور می شود جعبه کمک های اولیه ،کپسول اطفاء حریق و یک دستگاه موتور برق  در محل برگزاری مراسم عزاداری آماده باشد.

بیشتر بخوانید   رییس هیات وزنه برداری خراسان جنوبی مشخص شد

درصورت نیاز به مشاوره و سوال در خصوص موضوعات ایمنی و کار در جوار خطوط هوایی برق و درصورت نیاز به رفع خطر مسیرهای عزا داری می توانند با شماره تلفن  121بصورت شبانه روزی  ویا شماره تلفن 05632400578دفتر HSE شرکت توزیع برق درخواست های  خود را مطرح نمایید.

ان شاء الله  بارعایت مسائل ایمنی عنوان شده شاهد بروز حوادث دلخراش  و ناگوار برای عزاداران  آقا اباعبدالله الحسین ع نباشیم و ضمن تعظیم  شعائراسلامی مراسمی با شکوه در شان و  منزلت  آن امام مظلوم (ع ) برگزار نمائیم .

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها