شور حسینی 20 هزار عزادار در سوگ هفتمین شب شهادت امام حسین(ع)

در حالی مراسم سوگواری هفتم شهادت امام حسین(ع) با حضور پروشور 20 هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد که وجود فعال موکب‌های فضا را اربعینی کرده بود.

به گزارش “پیام خاوران“، عشق به حسین (ع) و یارانش همه را به طریق العشق می‌کشاند مهم نیست فرسنگ‌ها فاصله باشد و یا همین خانه بغل دستی‌ات باشد، مجلس و محفل حسین (ع) که باشد همه با جان و دل به این مجلس می‌روند به ویژه اگر این مجلس برای پیام آور کربلا و کاروان اسرای دشت بلا باشد همه می‌روند تا در هفتم روز از شهادت مولای عطشان کربلا و یارانش همنوا شوند با زینب و کاروان آل الله.

فوج فوج جمعیت از همه اقصی نقاط شهر با هر وسیله ممکن خود را به مرکز ثقل سرمایه‌گذاری و کانون گردهمایی سرمایه‌گذاران، کانون اشتغالزایی و بهتر بگویم به منطقه خاص و ویژه عشق به شاه کربلا در خراسان جنوبی می‌سانند تا در کنار آنهایی که عشق به خودکفایی درون با تکیه بر توانمندی‌ها در قلب و دلشان جاری است به سوگ حسین (ع) و یارانش بنشینند.

وقتی پای عشق به حسین(ع) درمیان باشد حتی اگر محفلش فرسنگ‌ها با خانه‌ات فاصله داشته باشد خود را از طریق العشق می‌رسانی تا به سوگ حسین(ع)  و یارانش بنشینی درست مانند محفلی که شامگاه هفتم محرم الحرام در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برپاشد به طوری که 20 هزار نفر از اقصی نقاط خراسان جنوبی و به ویژه بیرجند خود را به این محفل رسانند تا در سوگ مولایشان همنوا شوند با زینب (س) و کاروان اسراء.

در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از زمانی راه‌اندازی آن در این استان به واسطه عشق و اردات خاصی که رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به حسین (ع) و یارانش دارد هر سال مراسم هفتم شهادت امام حسین(ع) را در این شهرک تخصصی سرمایه گذاران یا به عبارت دیگر نقطه ثقل جذب سرمایه گذاران برگزار می‌شود و سال به سال نیز به عظمت و شکوه این مجالس همانند مجالس خاص یزدی‌ها در عزاداری امام حسین(ع) افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید   فوق تخصص ارتوپدی اطفال در کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند مستقر شد

حال و هوای پایانه سرمایه‌گذاری استان با اینکه فاصله‌ای 18 کیلومتری از مرکز استان دارد در این شب عاشورایی بود. برپایی ایستگاه‌های پذیرایی، بوی اسپند، پرچم‌های برافراشته عزا، نوای نوحه و … همه نشان از تدارک مجلسی بزرگ در عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشت. و چه نیک اقدامی از بانی مراسم که علاوه بر ایجاد مأمنی برای سرمایه گذاران، مجلسی باشکوه برای مولا و یارانش برپا کرد تا شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع)، مهمان این مجلس باشند.

جمعیت زیادی از کوچک و بزرگ، زن و مرد با وسیله شخصی و همچنین اتوبوس‌هایی که در نقاط مختلف شهر تدارک دیده شده بود، خودشان را به این مجلس عزا رسانده بودند تا ارادتشان را به  سرور و سالار شهیدان اعلام کنند. عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) نمازشان را با جماعت خواندند و زیارت عاشورا را به امید اینکه سفر کربلا به زودی در اربعین نصیبشان شود، با چشمانی اشک آلود زمزمه کردند و بعد از آن قلب‌هایشان را با گروه دمام زنی جمعی از جوانان حسینی به گنبد و بارگاه حسینی گره زدند.

پرچم گنبد بارگاه امام رضا(ع) وارد مجلس می‌شود حال و هوای مجلس امام رضایی شده و هنوز مردم در حال و هوای امام رضا بودند که گروه سنگ زنی درخش ( آئین قدیمی عزاداری برای سید الشهدا) وارد مجلس می‌شود. پیرغلام در بین گروه مداحی می‌کند و علم‌ها در دست بزرگان گروه است و با ذکر حسین حسین حال و هوای مراسم بین الحرمینی شد.

نوای سنچ گروه دمام زنی هم از آن سوی سالن به گوش می‌رسد، گروه دمام زنی با در دست داشتن ابزار دمام زنی نوحه خوانی وارد سالن شدند. جمعیت به پا می‌خیزد، زن و مرد پیرو جوان همه برمیخیزند و سینه می‌زنند.

بیشتر بخوانید   اعلام فروش فوری «کوییک‌ آر» برای نخستین‌ بار

ذاکر اهل بیت، حاج صادق آهنگران هم با مداحی خود دلها را به سمت حال و هوای جبهه و جنگ می‌برد. “با نوای کاروان باربندید همرهان … این قافله عزم کرببلا دارد…”

حاضران در حالی که سربند قرمز بر سر دارند ایستاده سینه می‌زنند. وقتی مرتضی باب ” عزیزم حسین(ع)” را مداحی می‌کند، چشمان همه بارانی می‌شود و سینه زنان ذکر حسین حسین و یا ابوالفضل را زمزمه می‌کنند.

در ادامه این مراسم سراسر معنوی عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) پای منبر سخنران محوری جلسه حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی می‌نشینند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در این جلسه با بیان اینکه تنها رمز عاقبت بخیری در آخرالزمان پیروی از رهبری است و تا زمانی که در این مسیر حرکت کنیم، پیروز هستیم گفت: در یک قرن پیش ملت امام حسین نبودیم هرچند حب این امام در دل ما بود چون آن زمان وجب به وجب کشور در سیطره انگلیس قرار گرفت و رهبر حسینی نداشتیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مردم ایران به دنیا نشان دادند که حقیقت روضه‌های امام حسین را فهمیده‌اند و توصیه شهید سلیمانی این بود که رهبر خود را از جان عزیزتر بدانیم.

وی افزود: عزاداری‌های محرم و صفر و زائر امام حسین (ع) شدن آغاز یک راه است چون عاشورای حسینی تمدن سازی، شخصیت سازی و جامعه سازی می‌کند پس باید در این راه تلاش فراوان کرد و تا زمان تمدن اسلامی و دولت مهدوی فرسنگ‌ها راه داریم.

حیدری کاشانی گفت: رهبری الهی برای جامعه بشری یک نعمت است و زمان امام حسین، افراد به خاطر میل به بی بند و باری حکومت یزید را انتخاب کردند و دچار خسران شدند.

بیشتر بخوانید   بزرگترین واحد تولیدی فلورین اسید گرید خاورمیانه در نهبندان کلنگ‌زنی شد

وی با بیان اینکه همراهی با امام زمان و رهبری الهی فرد را از بلا مصون نگه می‌دارد ادامه داد: واقعه کربلا، جنایت‌های یزید و فاجعه حره به این خاطر رقم خورد که نعمت ولایت و رهبری الهی مورد کفران قرار گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دور شدن از نور مهدویت در آخرالزمان باعث می‌شود که آن فجایع تکرار شود چون امتی که دین را به دنیا بفروشد شرایطی مانند همان دوران یزید خواهد داشت گفت: بعد از واقعه کربلا مردم مکه و مدینه به نهایت بدبختی دچار شدند زیرا به امام معصوم پشت کردند لذا تکریم مراسم آیینی عزاداری امام حسین (ع) باید با هدف بیان اسرار تاریخی این وقایع برگزار شود.

در پایان این مراسم، عزاداران میهمان سفره اباعبدالله الحسین شدند.

انتهای پیام/254

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها