نماینده نهبندان: پایبندی به نظام شایسته سالاری در انتخاب کابینه

نماینده مردم نهبندان و سرپیشه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت:اولین و مهم‌ترین گام در جهت ارتقاء بهره‌وری و تحقق شعارهای رئیس جمهور محترم،پایبندی به نظام شایسته سالاری در انتخاب اعضای کابینه است.

به گزارش “پیام خاوران”، مصطفی نخعی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدائاً از مردم شریف و بزرگوار استان خراسان جنوبی که بالاترین درصد مشارکت را هم در دور اول و هم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری داشتند،تشکر می‌کنم. همچنین اعتماد مردم به جناب آقای مسعود پزشکیان که بنده ۴ سال افتخار همکاری در مجلس یازدهم با ایشان را داشته ام را تبریک عرض می‌کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین گام در جهت ارتقاء بهره‌وری و تحقق شعارهای رئیس جمهور محترم،پایبندی به نظام شایسته سالاری در انتخاب اعضای کابینه است،گفت: از این رو انتظار می‌رود جناب آقای دکتر پزشکیان به دور از فشارها و سهم خواهی‌های رایج به گونه‌ای کابینه را انتخاب کند که حداکثر همدلی، هماهنگی و همافزایی در کشور شکل گیرد.

نخعی در ادامه با اشاره به نهادینه کردن مرام و مشی رئیس جمهور محترم ،تاکید کرد: سادگی ، بی‌آلایشی و پرهیز از تشریفات غیر ضرور از جمله مرام و مشی رئیس جمهور محترم است که این موضوع از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و امیدواریم مدون شود آن هم به عنوان یک سبک مدیریتی و رفتاری در تمام سطوح دولت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تقسیم مسئولیت‌ها در دولت چهاردهم اظهار کرد: در این بخش، چند موضوع حائز اهمیت است که باید به صورت ویژه مورد توجه رئیس جمهور محترم قرار گیرد.

وی با اشاره به نخستین موضوع در این بخش ادامه داد: نکته اول بحث عدالت محوری و رفع تبعیض، به ویژه در حوزه اقتصادی و توزیع عادلانه امکانات و بودجه در کشور است. به واقع اگر نگاهی به شاخص‌های توسعه یافتگی در کشور بیندازیم،مشاهده می‌کنیم که فاصله معناداری بین استان‌های مختلف و مناطق مختلف وجود دارد.

بیشتر بخوانید   عضو کمیسیون انرژی مجلس اذعان کرد:شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو بنگاههای منظم ودقیق در بین دستگاههای اجرایی

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: با این نظام بودجه ریزی، مناطق برخوردار روز به روز برخوردارتر و مناطق محروم‌تر، محروم‌تر خواهند شد.

نماینده مردم «نهبندان و سرپیشه» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند نمونه از مشکلات در این بخش ادامه داد: به عنوان مثال جاده نهبندان به سمت بیرجند مشکلات دارد، این جاده به عنوان یک بخش مهم از کریدور اصلی شرقی کشور است. بخش های زیادی از این کریدور دو طرفه است و متاسفانه سالانه حوادث زیادی را به وجود آورده و جان تعداد  زیادی از هم‌وطنان و هم استانی‌های ما را به خطر انداخته است. همچنین آخرین بودجه‌ای که برای این مسیر در نظر گرفته شده ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. یعنی اگر همه این بودجه را اختصاص دهند، که معمولاً این اتفاق نمی‌افتد، به طور کل ۶ کیلومتر از آن را می‌توان دو بانده کرد و این بدین معناست که مقدار باقیمانده بین نهبندان و سربیشه با این وضعیت بودجه‌ای و نحوه اختصاص بودجه، حداقل  ۱۵ سال زمان می‌برد که دو بانده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه دوم از این قبیل مشکلات ادامه داد:  ما در حال حاضر مرزی در شهرستان سربیشه، به نام مرز ماهی رود داریم که بخش زیادی از مراودات کشور با  افغانستان از طریق این مرز انجام می‌شود. همچنین این مرز عایدات زیادی برای کشور دارد. این مرز ده‌ها و صدها میلیارد تومان عایدات در کشور دارد اما یک ریال آن در استان و در جهت توسعه زیرساخت‌های آن هزینه نمی شود.

وی با اشاره به نمونه سوم این قبیل مشکلات ادامه داد: ما  در شهرستان نهبندان، ۶۰۰ کیلومتر جاده روستایی داریم که نیاز به بازسازی فوری دارد، یعنی مردم ترجیح می‌دهند از کنار گذر خاکی به جای جاده آسفالتی استفاده کنند آن هم از شدت خرابی آسفالت‌ها. لذا با این بودجه‌ای که  به استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان اختصاص پیدا می کند. تنها می توان سالی بین حداکثر ۵ الی ۱۰ کیلومتر از این جاده را بازسازی و روکش حفاظتی استاندارد ایجاد کرد. بنابراین این‌ها چند نمونه از وضعیت بودجه ریزی غلط و بی‌توجهی به مقوله عدالت در توزیع امکانات در کشور بود.

بیشتر بخوانید   فرصت انتخاب رشته کنکور تا ۲۶ مرداد تمدید شد

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگری که باید مورد توجه رئیس جمهور محترم قرار گیرد بحث توسعه روابط و تعاملات بین‌المللی است. این موضوع در مناظرات از سوی رئیس جمهور منتخب تاکید شد. همچنین موضوع دیگری که باید از سوی رئیس جمهور مورد پیگیری قرار گیرد، توجه و برنامه‌ریزی برای رفع ناترازی‌های مهمی است که امروز گریبان‌گیری کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به ناترازی انرژی که به پاشنه آشیل اقتصاد کشور تبدیل شده است، ادامه داد: در این زمینه احکام خوبی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شد. امیدواریم وزیر نفت، وزیر نیرو و معاونت راهبردی مدیریت انرژی رییس جمهور که جز تکالیف برنامه هفتم توسعه قلمداد می‌شود، تیمی خلاق و هماهنگی باشند تا این مشکلات برطرف شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها