امکان اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمهشدگان فراهم شد
- کدخبر: 61317
- دوشنبه ۸ مرداد ۰۳ - 18:22
امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمیناجتماعیبه صورت غیرحضوری از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی فراهم شده است.
به گزارش “پیام خاوران”، اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمیناجتماعی (بیمهشدگان اجباری) به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه از طریق ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی فراهم شده است و این موضوع طی بخشنامهای به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد.
براساس گزارش روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار (موضوع ماده 60 قانون تأمیناجتماعی) کارفرمایان مکلف هستند حسب ماده 65 قانون تأمیناجتماعی؛ ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف سه روز اداری به اطلاع سازمان تأمیناجتماعی برسانند. گزارش حوادث ناشی از کار تا پیش از این باید بهصورت کتبی به شعب سازمان تأمیناجتماعی اعلام میشد اما با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی، در حال حاضر، کارفرمایان میتوانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمیناجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان/خدمات کارفرمایان/ اعلام حادثه بیمهشده، نسبت به ثبت و اعلام حادثه ناشی از کار بیمهشدگان اقدام کند.
همچنین به منظور پیشگیری از تضییع حقوق بیمهشدگان حادثه دیده، در مواردی که کارفرما از انعکاس حادثه خودداری میکند، امکان اعلام گزارش حادثه به صورت غیرحضوری برای بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی نیز از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در منوی بیمهشدگان/ امور بیمهشدگان/ اعلام حادثه میسر شده است.
بهگزارش روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، طبق مفاد ماده “60” قانون تأمیناجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثهای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمهشده اتفاق میافتد.
انتهای پیام/ 102
ارسال نظر