خراسان جنوبی پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی کشور

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است. خراسان جنوبی پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی کشور

به گزارش “پیام خاوران”، قاسم تنها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران با توجه به موقعیت زمین ساختی خود یکی از نقاط لرزه خیز جهان است که هر ساله به طور میانگین دو زلزله بین ۶ و ۷ ریشتر و در هر دهه یک تا دو زلزله بالای هفت ریشتر را تجربه می‌کند بنابراین یکی از نیازهای عمده چنین کشوری وجود و ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله است تا خسارات کمتری از این رخداد طبیعی متوجه هموطنان کشورمان باشد.

وی بیان کرد: تا کنون بیش از ۵۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان در برابر بلایای طبیعی با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی افزود: شاخص عملکردی استان در مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی را ۶۱ درصد اعلام کرد که میانگین کشوری ۵۵ درصد است.

تنها تصریج کرد: در حال حاضر تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مقاوم سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس ظرفیت و جمعیت استان سهمیه سالیانه تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی میبایستی ۲۰۰۰ واحد منظور میگردید که با توجه به پیگیری های صورت گرفته تعداد ۸۰۰۰ فقره طی یکسال اخیر به استان ابلاغ گردید که معرفی کامل متقاضیان به بانک های عامل صورت گرفته و ساخت واحد ها در حال انجام می باشد.

قاسم تنهاخاطر نشان کرد: میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در استان خراسان جنوبی ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خام فروشی؛ چالش اصلی زعفران ایران

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها