عواید میلیاردی فراوری محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فرآوری محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی ۵ میلیارد و ۸۵ میلیون و ۹۷۶ تومان ارزش افزوده عاید تولیدکنندگان کرده است.

به گزارش “پیام خاوران“، نعمت شریف زاده با اعلام این خبر اظهار کرد:  ۱۲ هزار و ۵۹۶ تن از محصولات کشاورزی خراسان جنوبی از ابتدای سال فرآوری شده است.

وی افزود: در خراسان جنوبی محصولات باغی و زراعی از جمله عناب، زعفران، زرشک، انار، خرما، گوجه، بادام زمینی، کنجد و قهوه و محصولات دامی مانند عسل، شیر، گوشت دام و طیور و آبزیان فرآوری و به تولیداتی از جمله محصولات لبنی (شیر، ماست، کره، پنیر ،دوغ، کشک، قره قروت و بستنی) محصولات حاصل از کشتار دام و طیور و آبزیان فراوری انواع گوشت(طعم و مزه‌دار کردن، کله پاچه و ناگت)، انواع آبمیوه و شربت و کنسانتره، انواع رب و سس، پودر عناب و زعفران، قرص زعفران، نبات و آبنبات انواع کره (بادام زمینی و کنجد) و انواع قهوه تبدیل شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه۳۲ واحد فرآوری محصولات کشاورزی در استان فعال است گفت: فراوری محصولات کشاورزی برای ۷۹۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فرآوری پشم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها