1752بیمار خاص و صعب‌العلاج در خراسان جنوبی نشان‌دار شدند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر یک هزار و 752 نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شدند و شامل 58 نوع بیماری خاص می‌شوند و بیشترین آمار نشان‌دار شدن بیماری پرفشار خونی و دیابت و سرطان است.

به گزارش “پیام خاوران”، علی اربابی امروز در نشست خبری اظهار داشت: نقش فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار مهم است و آنچه انسان‌ها انجام می‌دهند محصول فرهنگ و آموزش آنهاست.

وی با بیان اینکه امروز اگر بیمه شده حق و حقوق خود را می‌شناسد و خدمات بهتری دریافت می‌کند از زحمات خبرنگاران است، گفت: 482 هزار و 438 از جمعیت بیمه شده خراسان جنوبی تحت حمایت بیمه سلامت هستند که حدود 63 درصد جمعیت استان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: این بیمه شده‌ها در صندوق‌های مختلف بیمه سلامت عضو هستند و بسیاری از افراد در صندوق ایرانیان می‌توانند بیمه شوند و دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان و دهک 6 تا 9 با تخفیف 50 تا 80 درصد است و دهک 10 تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

اربابی تصریح کرد: 382 هزار و 507 نفر در استان به صورت رایگان بیمه شدند که از این تعداد برخی شامل بیمه روستائیان هم می‌شوند و مادران باردار و زنان شیرده و کودکان زیر پنج سال باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: مرکز ناباروری رویش در استان یک مرکز جامع با ارائه تمام خدمات ناباروری است و از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 507 نفر در سامانه‌های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور نشان‌دار شدند و خدمات به آنها ارائه شده و تاکنون برای 7 هزار و 253 سند به عنوان ارائه خدمت صادر و 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 752 نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شدند و شامل 58 نوع بیماری خاص می‌شوند و بیشترین آمار نشان‌دار شدن بیماری پرفشار خونی و دیابت و سرطان است.

بیشتر بخوانید   شمارش معکوس برگزاری جشن پویش سبز گازرسانی در خراسان جنوبی آغاز شد

اربابی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیماران خاص نشان‌دار 80 هزار و 932 بار به پزشک مراجعه کرده و 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این افراد پرداخت شده است. تاکنون 11 هزار و 915 مددجوی بهزیستی در سامانه سلامت نشان‌دار شده‌اند که برخی دارای دو نشان بوده و 70 درصد تعرفه بخش خصوصی این افراد را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: 107 مرکز بهزیستی شامل گفتار درمانی، کاردرمانی و شنوایی‌سنجی و… با بیمه سلامت قرارداد بسته‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون 31 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این افراد پرداخت شده است. 703 موسسه و مرکز درمانی نیز با بیمه سلامت قرارداد دارند و طی 4 ماهه سال جاری 326 میلیارد ریال برای پزشک سطح یک خانواده و نظام ارجاع پرداخت شده و بیمه سلامت 876 میلیارد ریال به موسسات درمانی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها