افتتاح ۷۷ پروژه گازرسانی خراسان جنوبی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۷۷ پروژه گازرسانی با اعتبار هفت هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در استان آماده افتتاح است.

به گزارش “پیام خاوران”، رحمان محمودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۵ پروژه گازرسانی با اعتبار ۷۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در خراسان جنوبی، اظهارکرد: از این تعداد ۷۷ پروژه گازرسانی با اعتبار هفت هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال افتتاح و هشت پروژه با اعتبار ۴۶۹ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۱۴ پروژه طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۵۱ واحد صنعتی با اعتبار ۳۵۳ میلیارد ریال، سه خط تقویتی تغذیه در شبکه داخلی استان با اعتبار ۵۹۵ میلیارد ریال و افتتاح ساختمان تعمیرات شهرستان طبس با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح‌های افتتاحی استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به تامین ۲۰ درصد برقی مصرفی ادارات براساس قانون از محل انرژی خورشیدی، گفت: یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت تولید ۳۰۰ کیلوولت با اعتبار ۱۳۳ میلیارد ریال ساخته و آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

محمودی بیان کرد: در زمینه بهینه‌ سازی ۲۵۳ موتورخانه فرسوده استان هم ۸۲ میلیارد ریال به صورت رایگان در سال جاری هزینه شده که این پروژه‌ها در هفته دولت آماده بهره‌برداری  است.

وی از خرید هزار و ۷۰۰ بخاری هرمتیک کم مصرف به ارزش ۳۰۰ میلیارد در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: ۸۴ تا از این بخاری‌ها تاکنون به ارزش ۱۶ میلیارد ریال با اولویت مساجد و خانه‌های تحت نهادهای حمایتی نصب شده است.

محمودی بیان کرد: در سال جاری ۱۲۵ میلیارد ریال برای حفاظت الکترونیکی و پایش تصویری ادارات و ساختمان‌های شرکت گاز هزینه شده‌ است.

بیشتر بخوانید   برگزاری همایش نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی

وی عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ سایت نهضت ملی مسکن با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال،  ساختمان گاز قهستان با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال،  سامانه حفاظت الکترونیکی و پایش تصویری برخی ادارات و تاسیسات با اعتبار ۲۸۱ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت شهری خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد از نعمت گاز برخوردار است، گفت: از مجموع ۴۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن استان تاکنون زیرساخت گاز ۳۰ سایت انجام شده و ۱۲ سایت در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان و اینکه تکلیف ما گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶ روستا در خراسان جنوبی گازرسانی شد که اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

محمودی ادامه داد: تاکنون گازرسانی به ۲ هزار و ۲۷۴ واحد صنعتی استان انجام شده که ۹۹ درصد صنعت استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها