اربعین؛ رزمایش بزرگ غبارزدایی از گمراهی و ضلالت‌

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جریان اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبارزدایی از گمراهی و ضلالت‌ها است و امروز جهان در حال بیداری است و فریاد عدالت‌خواهی در دانشگاه‌های اروپا بلند است‌.

به گزارش ” پیام خاوران ”  ، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهرامروزدرخطبه‌های نمازجمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با بیان اینکه اربعین فرصتی است که برای جهان اسلام فراهم شده است، اظهار داشت: بیش از ۲۵ میلیون نفر هر سال در اربعین حسینی از اقصی نقاط دنیا با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌روند که باید از این فرصت بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جریان کربلا گرچه دشمنان تصور می‌کردند پایان دین پیامبر و حرکت نبوی است ولی ببینید امروز در عالم چه خبر است، عنوان کرد: جریان اربعین دارد فضای عالم را منور می‌کند و همه کسانی که به دنبال نجات هستند این مسیر را پیدا خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: «انَّ الحسینَ مِصباحُ الهُدی و سَفینةُ النَجاة؛همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است» حدیث نبوی(ص) است که اشاره به جایگاه امام حسین(ع) در هدایت و نجات انسان‌ها دارد.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدا، گفت: امروز در سطح جهان این همه افتخارات نظام اسلامی را به برکت خون شهدا شاهد هستیم و دولت شهید آیت الله رئیسی به عنوان الگو در پیش روی دولتمردان است.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اطاعت محض از خدا و رهبران الهی و دعوت مردم به خدا از روی بصیرت، اظهار کرد: هدف اصلی اسلام این است که مردم آگاه شوند و از روی بصیرت مسیر خود را انتخاب و در این‌ جهت حرکت کنند اما تفکر اموی تلاش می‌کردند بر جهل مردم سوار شوند.

خطیب جمعه موقت بیرجند افزود: هرگز اسلام، جهل و عدم آگاهی مردم را نمی‌پسندد لذا رسالت انبیاء این بود که مردم را به راه خدا از روی بصیرت و فهم عمیق دعوت کنند.

بیشتر بخوانید   ضرورت تغییر فرهنگ سخت گیری در سیستم اداری خراسان جنوبی

وی  تصریح کرد: کسانی که غافل از خداوند هستند و خود را ایمن از عذاب الهی می‌دانند و خوف از قیامت ندارند، اینها چگونه می‌توانند دعوت‌کننده به سوی حق باشند در حالی که خود گمراه و در خسران هستند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: کسانی لیاقت دارند مبلغان دین باشند که برای خدا و دین خدا خالص شوند و بتوانند در این مسیر با بصیرت و آگاهی، مردم را به سوی خدا دعوت کنند.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه ما امروز در این وضعیت جهانی نیاز به تفکر راهبردی، آینده‌نگری، داشتن دیدگاه‌های کلی‌نگر و نگاه عمیق داریم، ادامه داد: در جنگ شناختی میدان نبرد ذهن انسان است و هدف دشمن تغییر نوع نگاه و اندیشه و عمل مردم می‌باشد که از جمله از بین بردن اعتماد اجتماعی نسبت به حاکمیت دینی و از بین سرمایه‌های اجتماعی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دشمن امیدوار است که با روی‌گردانی اجتماعی و از بین بردن سرمایه اجتماعی بتواند نیروهای متدین و انقلابی را در این جنگ شناختی از گرد اسلام و ولایت و امامت دور کند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به برخی تحلیلی‌های مقطعی در حوادث تلخی همچون شهادت حاج قاسم سلیمانی و ترور اسماعیل هنیه، گفت: تحلیل راهبردی این است که علاوه بر خوانخواهی در یک فرایند مشخص ابعاد عمیق این حوادث بررسی شود و اهداف دشمن را بدانیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات دشمنان از روی استیصال است  بیان کرد: مردم باید اندیشه و تفکر خود را ارتقا دهند که بدانند دشمن از اینگونه حوادث چه اهدافی دارد و با تحلیل راهبردی، مطالبه موضع‌گیری‌های راهبردی را از نظام درخواست کنند و در این مسیر به دنبال اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید   جهاد تبیین برای جوان و نوجوان باید کارشناسی و حساب شده باشد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ما در میدان نبرد شناختی و ابزار تبلیغاتی باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم جبهه حق در پیروزی هرگز با ابزار باطل وهشتگ‌سازی‌های کاذب به هدف نمی‌رسد، افزود: تفکر علوی و حسینی و محمدی به دنبال این است که به جامعه شناخت بدهد تا مردم با آگاهی و از روی بصیرت پای انقلاب و حاکمیت دینی تلاش کنند لذا به راهبردهای نامتقارن در جنگ شناختی نیاز داریم.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها