جهاد تبیین برای جوان و نوجوان باید کارشناسی و حساب شده باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راهیان نور موضوعی بسیار مهم است گفت: جهاد تبیین برای جوان و نوجوان باید کارشناسی وحساب شده باشد.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در  دیدار با اعضای ستاد راهیان نور دانش‌آموزی استان خرسان جنوبی اظهار داشت: راهیان نور مساله بسیار مهمی است زیرا قشر جوان و نوجوان به همان میزان که از نظر جسمانی رشد می‌کند، نیازمند رشد روحی و معنوی بوده که باید متولیان در قالب جهاد تبیین آن را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جامعه ما مسئولان باید برنامه کارشناسی و موثر را ارایه دهند در غیر این صورت از جوان و نوجوان نمی‌توان انتظار داشت که در مقابل سیاست‌های دشمن بایستند و طبعا در صورت کم‌کاری مسئولان، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

عبادی با بیان اینکه اگر تبیین درست انجام نشود، دشمن بیکار ننشسته و محدودیت هم ندارد پس با انواع و اقسام ترفندها و ابزارهای ارتباطی کارش را جلو می‌برد گفت: دانش‌آموزان زیادی در دوران دفاع مقدس مقابل باطل ایستادند، عده‌ای شهید، جانباز و آزاده شدند و دشمن را مایوس کردند که باید امروز به عنوان الگو معرفی شوند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس پرچم اسلام را بلند کردند گفت: دشمن تا سال‌های اخیر چشم طمع به این کشور داشت اما خداوند شرایط را به‌گونه دیگری رقم زد و آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی، ۱۳ آبان، ۹ ی دی و ۲۲ بهمن را نبیند اما انقلاب و نظام روز به روز مستحکم‌تر شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار ثبت نام قطعی دانش آموزان را داشتیم و ۵۰ هزار دانش آموز از سطح کشور به صورت آنلاین پنج یادمان ما را مشاهده کردند گفت: امسال ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم و دهم که درس آمادگی دفاعی دارند و سایر دانش آموزان در روزهای ۲۱ و ۲۲ اسفند اردوی راهیان نور را در بستر فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:استفاده از همه ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم باشد

سرهنگ امانتی با اشاره به اینکه در این اردوی مجازی ۷۵۰ کاروان خواهیم داشت و هر کلاس درس یک کاروان است افزود: روایتگری راهیان نور مجازی امسال از پنج نقطه عملیاتی شامل یادمان خیبر، شلمچه، اروندرود، فکه و مسجد خرمشهر است و در هر یادمان اجرای سرود، تئاتر دفاع مقدی و معرفی شهدای شاخص استان در این عملیات ها انجام خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه افزود: کانال فضای مجازی سازمان بسیج دانشجویی را نظام‌مند کردیم و ابتدای صبح قرآن و کلام ولایت و تقویم روز همراه پیوست آن منتشر می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی برگزار شد و جامعه مخاطب بیش از ۳۰ هزار نفر بودند افزود: امسال برای اعزام حضوری دانش آموزان برنامه ریزی کردیم اما با پیک ششم و لزوم تزریق دز سوم واکسن این امر محقق نشد.

واقعی افزود: آموزش و پرورش رسالت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده را برعهده دارد که در این راه اهتمام جدی وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها