پرداخت ۲۵ درصدسهم تعاونی‌های خراسان جنوبی از طریق اتاق تعاون

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ به بخش تعاون اختصاص یافته است گفت: با تصویب کارگروه اشتغال استان پرداخت ۲۵ درصد سهم تعاونی‌های استان از طریق این اتاق انجام خواهد شد.

به گزارش “ پیام خاوران ”  غلامحسین حسینی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد با بیان اینکه در حوزه آسیب‌ها مداخلاتی در امور تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و تعاونی نباید رها شود، اظهار داشت: برای موفقیت تعاونی یکی از ابزارهای مهم نظارت است و در این امر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی به صورت کامل فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون با سودجویان و سوءمدیریت‌ها برخورد می‌کند، تصریح کرد: تغییر شرایط زودگذر سیاسی نیز بر امور تعاونی‌ها اثرگذار بوده و برای گره‌گشایی از مشکلات تعاونی‌ها پایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به ضرورت اجرای سند توسعه بخش تعاون، ادامه داد: «سند توسعه بخش تعاون در سال ۸۲ تصویب گردید و در دولت شهید رئیسی به آن توجه شد و مطالبه ما از دستگاه‌ها اجرای کامل این سند است چراکه تعاونی شمولیت عام دارند.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به مسکن کارگران، بیان کرد: اتاق تعاون به عنوان یک اتاق پیشرو در این حوزه فعالیت دارد و اکنون ۶۷۰۰ نفر برای مسکن کارگری ثبت‌نام کرده‌اند که سایت ۴۲۶ واحدی در زعفرانیه بیرجند برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

وی  تصریح کرد: حدود ۹۰۸ میلیون تومان در حوزه توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در یک سال گذشته انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۶ تا ۲۲ شهریور به عنوان هفته تعاون به مناسبت تصویب قانون تعاون در سال جاری نامگذاری شده است، متذکر شد: یک طرح با اعتبار ۸۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تعاونی مرزنشینان در هفته تعاون با حضور معاون اول رئیس جمهور به شکل ویدیو کنفرانسی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید   قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی منصوب شد

به گفته وی بازدید از تعاونی‌ها و بررسی مشکلات آنها از جمله برنامه‌های هفته تعاون سال جاری است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سهم تعاونی‌ها در قانون اساسی ۲۵ درصد در نظر گرفته شده که در استان با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته گرایش سرمایه‌گذاری  به سمت تعاونی‌ها را داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از مشکلات موجود در این حوزه به دلیل مداخلات انجام شده در این حوزه است و اتاق تعاون استان در هر جایی که برنامه‌های در حوزه بخش تعاون وجود داشته باشد، ورود می‌کند تا به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم. امیدواریم در دولت چهاردهم بخش زیادی از مشکلات ما در این حوزه  رفع شود.

به گفته وی در سال ۱۴۰۰ سند توسعه بخش تعاون بازنگری شد و ۸۷ تکلیف در این سند برای دستگاه‌های مختلف مشخص و کارگروهی در استان برای اجرای آن تشکیل شده و مطالبه ما از دولتمردان اجرای کامل این سند است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: ساماندهی مسکن کارگری با انعقاد قرارداد مربوط برای اجرای پروژه ۴۲۶ واحدی در زعفرانیه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون خراسان جنوبی فراخوانی در این زمینه منتشر کرد و ۶ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و تنها در بیرجند مشکل داشتیم و هیچ کوتاهی در این زمینه تاکنون نداشته‌ایم و اواخر سال گذشته اسامی مورد نظر برای راه و شهرسازی استان ارسال شده است.

حسینی یادآور شد: جشنواره زرشک با رویکرد متفاوتی با محوریت بخش تعاون در سال جاری برگزار می‌شود. حدود ۴۰ هزار خانوار از محصول زرشک در استان بهره‌مند می‌شوند. برگزاری جشنواره زرشک استان در سال گذشته منجر به افزایش 30 درصدی صادرات این محصول شد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: گسترش فرهنگ تعاون سبب نوآوری می‌شود

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها