استاندار خراسان جنوبی: گسترش فرهنگ تعاون سبب نوآوری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی‏ در جامعه حاکم و ابتکار و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران” ، محمد صادق معتمدیان در پیامی به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت همگانی در عرصه‌های مختلف توسعه به عنوان یک اصل انکارناپذیر مورد توجه بوده و در اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار شده است.

وی افزود: به مصداق آیه شریفه «تعاوَنوُا عَلَی البِرِّ وَ التَّقْوی» با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی‏ در جامعه حاکم شده و ابتکار و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود؛ در این راستا استفاده موثر از قابلیت‌‏های بیشمار بخش تعاون، ضمن اشتغال‌‏زایی از طریق تجمیع سرمایه‌‏های کوچک و رفع انحصارات، به توزیع عادلانه ثروت در جامعه و استقرار عدالت اجتماعی کمک شایانی خواهد نمود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در بین اهداف مهمی که می‌بایست در این بخش محقق شود، ارتقای فرهنگ کار جمعی، جلوگیری از تورم، پیشگیری از احتکار، برقراری عدالت اجتماعی و تنطیم روابط میان بخش‌های مختلف تعاونی، مورد تاکید است که وظیفه کارگزاران را خطیر می‌کند.

وی گفت: استان خراسان جنوبی نیز از ظرفیت‌های قابل توجهی برای پیشبرد این اهداف برخوردار است که با بسیج امکانات، برنامه‌ریزی مدون و بهره‌گیری از مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های مردمی می‌تواند به منصه ظهور برسد.

معتمدیان افزود: اینک در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده، ضمن گرامیداشت هفته تعاون، امیدوارم با توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت، زمینه بالندگی بیش از پیش خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف محقق گردد؛ ان شاءالله.

برنامه‌های هفته تعاون از امروز (۱۳ شهریور) همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و ۱۶ طرح تعاون در این هفته با هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان اعتبار در استان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید   حضور استاندار خراسان جنوبی در منزل سردار شهید ابراهیم غلامی

استان خراسان جنوبی ۹۱۸ شرکت تعاونی فعال با ۷۰۷ هزار و ۵۳۴ عضو دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها