اجرای ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از انجام ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: آبرسانی به ۲ هزار و ۳۸ روستای کشور توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

به گزارش “پیام خاوران”، سردار محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: مردم نشان دادند به مبانی انقلاب اعتقاد دارند هر چند نگاه‌ها شاید متفاوت باشد. در همه حوادث و وقایع غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و یا کرونا گروه‌های جهادی حضور داشته و این گروه‌ها انسان‌هایی تربیت می‌کنند که در عرصه‌های مختلف جهادی به کار می‌آیند و خودسازی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در تمام حوادث و بلایا عنصر مشترک و مؤثر به عنوان عنصر جهادی داریم.گروه‌های جهادی در یک نظم قرار دارند که کرامت آنها و حس مطالبه‌گری آنها زیر سؤال نرفته است و بیش از 62 هزار گروه جهادی در کشور گروه‌های پویا، خلاق و دانش‌بنیان هستند.

زهرایی تصریح کرد: در سال گذشته 19 هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی در کشور به سرانجام رسید و حدود 30 هزار میلیارد تومان  اعتبار هزینه شده که بخشی از آن توسط دولت و مجلس و بخشی در حرکت‌های جهادی و خیران تأمین شد. از ابتدای سال 1401 تلاش کردیم از قبل اهداف خود را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه 3 هزار بسیجی و طلبه جهادی، متوفی‌های کرونا را تدفین کردند، ادامه داد: در جریان طرح جهادی آبرسانی به روستاها نیز 2 هزار و 38 روستای کشور آبرسانی شده و حدود 16 هزار روستای دیگر نیاز به آب شرب دارند و این نهضت تا پایان کار ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که طرح آبخیز تا جالیز را آغاز کرد و اعتبار مرسوم جوابگو نبود به همین دلیل طرح چهار ساله پیش‌بینی کردیم که 20 میلیون هکتار آبخیزداری کنیم و تاکنون یک هزار میلیارد تومان کار اجرایی شده و حدود 700 پروژه آبخیز تا جالیز در کشور در هفته بسیج امسال بدون هیچگونه اعتبار انجام شده است.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی در اجرای برنامه‌های نوآورانه پیشرو است

زهرایی اظهار کرد: در سال گذشته 10 میلیون مترمکعب آسفالت انجام شده و پویش بنای همدلی در تابستان راه‌اندازی شد و نه ریالی پول دادیم و 8 هزار گروه جهادی در این پویش استقبال کردند و تاکنون 6 هزار منزل در تابستان امسال مرمت شدند. قرارگاه جهادی اربعین بیش از 2 هزار گروه جهادی ساماندهی کردند و در سالروز شهادت امام رضا(ع) جهادگران موکب‌دار ساماندهی شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: 13 شهریور روز ملی حرکت‌های جهادی ثبت شده روزی که در زلزله سال 47 فردوس بیش از 5 هزار نفر جان خود را از دست دادند و در آن زمان رهبر معظم انقلاب به عنوان یک طلبه 29 ساله گروه‌های جهادی را همراه خود کردند و در این شهرستان حضور یافته و 2 ماه ماندند و کار جهادی کردند.

زهرایی بیان کرد: اجلاسیه شهدای جهاد و خدمت در فردوس برگزار می‌شود و حدود 60 شهید جهادگر شناسایی شدند و این اجلاسیه مقدمه برگزاری کنگره شهدای جهاد و خدمت در سال آینده است.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها