10 تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی که تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و فعالان بخش تعاون خراسان جنوبی حضور داشتند از 10 تعاونی برتر استان تجلیل شد.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت امروز در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی تعاون و همکاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و برای پررنگ شدن نقش تعاون در اقتصاد استان از دستگاه‌‌های اجرایی انتظار داریم تا به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل کنند و اگر نیاز باشد، بعضی از موضوع‌ها در تهران پیگیری شود.

به گفته وی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به بخش تعاون استان نگاه ویژه‌ای باید داشته باشند. با تسهیل در پرداخت تسهیلات، باید تلاش شود تا سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد محقق شود. خواستار تلاش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای اجرای سند توسعه بخش تعاون هستیم.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در صادرات قطعی از طریق بازاچه ماهیرود را کسب کرده است. در دو سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات خوبی در سایت ماهیرود از جمله افزایش ساعت کاری، ارائه خدمات در روزهای تعطیل، افزایش ورود ناوگان از سمت افغانستان، تسریع و تسهیل در فرآیندهای تجاری و کاهش زمان انجام  امور اداری و گمرکی و توسعه و تکمیل زیرساخت های ماهیرود در پنج ماهه اول سال جاری بوده‌ایم.

قناعت بیان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری 63 میلیون دلار صادرات قطعی به کشور افغانستان داشته‌ایم. در یک ماه آینده  شاهد حضور تعدادی از وزرا در استان خواهیم بود که از پروژه‌های در حال انجام در راستای توسعه استان  بازدید خواهند کرد. در دولت سیزدهم شاهد آغاز اجرای تعدادی از ابر پروژه‌ها مانند پروژه‌های احداث راه آهن و انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی بودیم که در دولت چهاردهم با تلاش دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری خواهند رسید.

بیشتر بخوانید   تأکید استاندار بر جذب اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی

مدیرکل کار، تعاون و امور اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: در یک سال گذشته 23 میلیون و 500 هزار دلار صادرات بخش تعاون استان بوده و در سال 1402، مبلع 90 میلیارد تومان  تسهیلات به بخش تعاون خراسان جنوبی پرداخت شد و 110 میلیارد تومان هم از منابع ملی در این حوزه پرداخت خواهد شد.

غلامرضا اشرفی بیان کرد: 38 تعاونی از سال گذشته متناسب با  نیاز شهرستان‌های استان تشکیل شده و 10 هزار و 326 ساعت آموزش برای توانمندسازی تعاونی‌های خراسان جنوبی برگزار شده است. در قالب 495 مورد به مباحث مختلف حوزه تعاون رسیدگی شده و امروز هم از 10 تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در قالب نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان از 10 تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل می‌شود و برای اولین بار از تعاونی مسکن 04 به عنوان یکی از تعاونی‌های برتر کشور در حوزه مسکن تجلیل شد. برای بخش تعاون سهم 25 درصد در اقتصاد کشور پیش‌بینی شده، اما در سال‌های گذشته این سهم 5 تا 6 درصد بوده است. باید 25 درصد سهم زمین‌های نهضت ملی به تعاونی‌های مسکن واگذار می‌شد که این موضوع تاکنون محقق نشده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تاکید کرد: در استان گرایش به سرمایه‌گذاری در بخش تعاون ایجاد شده که باید زمینه انجام این کار فراهم شود. در سه سال گذشته با برگزاری جشنواره زرشک میزان صادرات و قیمت زرشک افزایش یافته و امیدواریم که بتوانیم جشنواره زرشک در مهر ماه سال جاری را هم برگزاری کنیم. از دستگاه‌های اجرایی استان نیز در خواست اجرای سند توسعه بخش تعاون را داریم.

بیشتر بخوانید   معاون سیاسی وزیر کشور وارد بیرجند شد

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی نیز گفت: تعاونی مسکن 04 مزین به نام امام رضا(ع) است و بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان ارتش در سال‌های گذشته در استان سرمایه گذاری کرده است.

به گفته امیر شاطری با همکاری همه مسئولان استان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خراسان جنوبی امکان‌پذیر می‌شود.

در پایان این مراسم از 10 تعاونی برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها