افتتاح ۴۳ پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی در سال جدید

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از افتتاح ۴۳ پروژه فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در سال جدید در مدارس استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، حامد رخسارپور در نشست خبری اظهار داشت: به مناسبت مهر ماه و شروع سال جدید تحصیلی ۴۳ پروژه فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی نوسازی و تجهیز مدارس در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها شامل ۱۱۲ کلاس درس با ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

رخسار پور با بیان اینکه از سال گذشته ما در نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی سه هدف را پیگیری کردیم، ادامه داد: یک هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و باید با اعتبار در اختیار هر چه زودتر آن را به نتیجه برسانیم.

به نتیحه رساندن ۷۰ پروژه در سال گذشته

وی با بیان اینکه سال گذشته در خراسان جنوبی ۷۰ پروژه از پروژه‌های نیمه تمام را به نتیجه رساندیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ پروژه نیمه تمام دیگر در خراسان جنوبی در حوزه نوسازی مدارس وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه دومین هدف ما برقراری عدالت آموزشی است، ادامه داد: این راستا باید بیشترین توجه به مکان‌هایی شود که کمترین سرانه آموزشی را دارد که در خراسان جنوبی بیرجند دارای کمترین سرانه است.

رخسارپور بیان کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی خراسان جنوبی ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که این آمار در شهر بیرجند ۴.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته علاوه بر پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بیرجند پنج پروژه را هم شروع کردیم، اضافه کرد: در مجموع در حال ۱۳۰ کلاس درس نیمه تمام در شهرستان بیرجند داریم که ۲۸ کلاس درس مربوط به پروژه آستان قدس است.

بیشتر بخوانید   "پویش نذرخون"در خراسان جنوبی تا اربعین حسینی/ تکمیل مرکز جامع اهدای خون خراسان جنوبی 4.5 میلیارد تومان اعتبارمی خواهد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سومین هدف ما احداث مجتمع‌های آموزشی با معماری ایرانی و اسلامی است که سال گذشته یک هنرستان فرش با معماری ایرانی – اسلامی طراحی شد.رخسار پور افزود: در شهرستان طبس نیز یک مجتمع طراحی آن به پایان رسیده و برای شهرستان فردوس و نهبندان نیز برای چنین مجتمع‌هایی در حال طراحی هستیم.

اجرایی ۱۲۰ پروژ آموزشی در استان

حسن‌رضا بهروزی، معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم با اشاره به در حال اجرا بودن ۱۲۰ پروژه آموزشی در استان اظهار کرد: این تعداد پروژه در قالب ۳۳۴ کلاس درس در خراسان جنوبی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ کلاس درس در قالب ۴۳ پروژه در حال اجرا است، گفت: از این تعداد ۲۹ ساختمان آموزشی، ۸ سالن ورزشی، ۶ فضای نمازخانه است که به فضاهای آموزشی اضافه می‌شود.

وی یادآور شد: با اجرایی‌شدن این پروژه ها ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضای آموزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

وی اعتبارات هزینه شده در سال مالی ۱۴۰۲ را ۲۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در بیرجند ۱۰ پروژه شامل پنج ساختمان آموزشی با ۲۲ کلاس و پنج سالن ورزشی افتتاح می‌شود.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که خراسان جنوبی ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دارد، یادآورشد: در بیرجند ۱۳۰ کلاس درس در قالب ۸ پروژه نیمه تمام و در حال اجرا است و در مجموع ۱۱ مدرسه سال آینده به فضاهای آموزشی بیرجند اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید   بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار در جهت مبارزه با مواد مخدر به خراسان جنوبی اختصاص یافت

ایزوگام مدارس با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به آسفالت و ایزوگام مدارس با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: آسفالت ۱۱۵ مدرسه استان با قیر رایگان، از ابتدای مهرماه در دستور کار قرار دارد.

بهروزی از هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد تومانی برای سامانه های سرمایشی و گرمایشی در سال مالی ۱۴۰۲ در قالب ۱۵ مدرسه در استان خبر داد و گفت: در طرح شهید عجمیان نیز ۱۷ میلیارد تومان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس هزینه شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در زمینه جذب اعتبارات علاوه بر اعتبارات تخصیص‌یافته بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات سایر استان ها را جذب کرد، اضافه کرد: از این میزان ۱۷ میلیارد تومان برای دانشگاه فرهنگیان، ۷ میلیارد تومان استانداردسازی سامانه های سرمایشی و سه میلیارد تومان هم برای احداث سالن ورزشی هزینه می‌شود.

هزینه کرد ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان

محمدجواد روشن‌دل، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: در طول سال مالی گذشته ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس استان در هفت گروه کالایی هزینه شد.

وی با بیان اینکه به زودی ۳۶ خودرو در قالب کاروان تجهیزات مدارس به‌طور نمادین توزیع می‌شود، یادآورشد: این اقدام بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته و رشته‌های جدید برای هنرستان و رشته های فنی و حرفه ای خریداری شده است.

روشن‌دل، اعتبارات هزینه شده برای تجهیز آموزشی و کمک آموزشی را بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب سیستم هوشمندسازی، میز و… عنوان کرد و گفت: طرح شهید عجمیان نیز در شهرستان های نهبندان، درمیان، عشق آباد ، سربیشه، زیرکوه اجرا شد.

بیشتر بخوانید   مدارس ۸۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

وی یادآور شد: در قالب این طرح، در دو حوزه شاداب سازی و زیباسازی مدارس و تعمیر میز، نیمکت و… بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که یک میلیارد تومان برای رنگ آمیزی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تعمیرات میز، صندلی و… برای ۴۳۸ مدرسه و دو هزار و ۱۰۰ کلاس درس هزینه شده است.

انتهای پیام/ 107

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها