واریز ۱۹۳۵ میلیارد ریال برای توسعه خراسان جنوبی از محل عوارض ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از واریز ۱۹۳۵ میلیارد ریال برای توسعه شهری و روستایی استان در نیمه نخست امسال از محل عوارض ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و 212 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و 723 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان در شش ماهه نخست امسال از محل عوارض ارزش افزوده واریز شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، یک هزار و 212 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، مبلغ 668 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها و مبلغ 55 میلیارد ریال به حساب مناطق فاقد دهیاری واریز شده تا در جهت تکمیل طرح‌های عمرانی، اجرایی و خدماتی هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر این، مبلغ 246 میلیارد ریال به‌عنوان سهم توسعه‌نیافتگی مناطق شهری و روستایی استان به ‌منظور رفع محرومیت و ارتقای سطح رفاه در این مناطق به حساب وزارت کشور واریز شده است. امیدواریم این سرمایه‌گذاری‌ها به تقویت اقتصاد محلی و افزایش رضایتمندی شهروندان منجر شود.

وی همچنین از واریز یک هزار و 86 میلیارد ریال به بخش سلامت و 76 میلیارد ریال به توسعه ورزش استان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال 1403، اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی با مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده، یک هزار و 86 میلیارد ریال به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین 76 میلیارد ریال به حساب وزارت‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان واریز کرده است.

کریمدادی افزود: این مبلغ برای هزینه‌کرد در استان خراسان جنوبی به منظور بهبود خدمات سلامت عمومی و توسعه ورزش در مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و همچنین تقویت زیرساخت‌های ورزشی به ویژه برای معلولان و جانبازان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید   واریز 173 میلیارد ریال به مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت فعالان اقتصادی در پیشرفت این بخش‌ها، خاطرنشان کرد که این منابع مالی نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات و توسعه امکانات ورزشی خواهد داشت و انتظار می‌رود تا با این حمایت‌ها، سطح سلامت و نشاط اجتماعی در استان بهبود یابد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها