جذب 99.5 درصد اعتبارات ملی و استانی حوزه ورزش خراسان جنوبی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از جذب 99.5 درصد اعتبارات ملی و استانی این اداره کل در سال گذشته خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“؛ محمد علی ربیعی امروز در نشست خبری هفته تربیت بدنی اظهارداشت: در یک سال گذشته 5 سالن ورزشی به ارزش ریالی 200 میلیارد تومان را افتتاح شد که از این تعداد 36 چمن مصنوعی با ارزش 63 میلیارد تومان است.

به گفته وی بسیاری از اماکنی که بلا استفاده بود، مجدد به بهره برداری رسیدند که بیشتر هزینه های آنها ملی بود و در مجموع به ارزش ریالی 308 میلیارد تومان برای43 پروژه هزینه شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برای تجهیز و بهسازی پایگاه قهرمانی که 18 سال پیش ایجاد شده، حدود 9 میلیارد تومان  هزینه شده است که طبقه بالای آن به سالن تندرستی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بعد از 15 سال 6 میلیارد تومان وسایل خوابگاهی خریداری شد تا با احداث مکان مورد نظر که 96 درصد پیشرفت دارد مکان فعلی این اداره کل به خوابگاه ورزشی تبدیل شود.

ربیعی با اشاره به این که نصب چمن بزرگ زمین خاتم الانبیای بیرجند در هفته آینده شروع می شود، افزود: شهریور امسال 25 میلیارد تومان برگشتی استانی مازاد بر اعتبار استان های دیگر را جذب کردیم و حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان که بیشتر آن اوراق بود به دلیل مشکل سامانه برگشت کرد که با مکاتبه با وزارت اقتصاد و دیوان محاسبات 50 درصد این مبلغ دوباره به این اداره کل برگشت داده شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از کل اعتبارات سال گذشته که 200 میلیارد تومان بود ،99.5 درصد آن جذب شد.

به گفته وی برای سه مکان ورزشی شامل مجموعه دو هزار و 500 نفری قاین 4 میلیارد و 500 اعتبار ملی  و دو سالن یکی برای مهر شهر و برای سالن دستگرد هر کدام 3 میلیارد ملی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید   روستاهای محروم خراسان جنوبی مقصد فعالیت جهادی گروه فرهنگی شهید ناصری است

وی یکی از معظصلات اساسی استان را مستهلک شدن تجهیزات و سال های ورزشی دانست و افزود: امسال 13 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این منظور اختصاص یافت و روشنایی 120 زمین  مینی چمن مصنوعی هم در روستاها با مشارکت دهیاری ها تامین خواهد شد.

ربیعی با اشاره به این که 100 پروژه بالای 70 درصد در استان داریم، تصریح کرد: استخر بشرویه با 16 سال قدمت قدیمی ترین پروژه نیمه تمام ورزشی استان است که با توجه به وجود استخر شنای آموزش و پرورش در بشرویه تکمیل نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبیبا بیان این که 100 هیئت در مرکز استان داریم، افزود: همه این هیئت ها درخواست سالن ورزشی از ما دارند که با موافقت استاندار در شورای ورزش استان، مقرر شد با تصویب شورای برنامه ریزی هیئت های ورزشی از سالن های ادارات استفاده کنند.

به گفته وی در مجموع بر اساس سند آمایش سرزمینی استان، هزار و 700 فضای ورزشی در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

ربیعی تصریح کرد:  در راستای سفر وزیر ، برای ایجاد خوابگاه و تعویض چمن های ورزشی اعتبار گذاشته شد از  بخشی از25 میلیارد تومان اختصاص یافته مازاد اعتبار استان است.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: 8 میلیارد و 500 میلیون تومان هم  برای تکمیل گود زورخانه بین المللی مرکز استان نقدی پرداخت شد که با مبلغ فرمانداری قرار داد بهره برداری برای پایان 1404 منعقد خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به این که پیشرفت فیزیکی آن از 30 درصد به 60 درصد با این قرار داد خواهد رسید، افزود: حدود 20 میلیارد تومان برای این منظور تاکنون هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   توسعه وتکمیل نمایشگاه بین المللی خراسان جنوبی شتاب می گیرد

وی تصریح کرد: در سند توسعه ششم باید به سرانه نیم متر می رسیدیم که سرانه ورزش استان به نیم متر رسید و در سند هفتم هم باید به سرانه یک متر برسیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد : در هفته تربیت بدنی 550 برنامه اجرای می شود که در این راستا 16 زمین چمن افتتاح و برنامه های متنوع ورزشی در استان انجام خواهد شد.

وی با بیان این که 26 مهر استفاده از اماکن ورزشی در خراسان جنوبی رایگان خواهد بود، خاطر نشان کرد: دو برنامه شاخص این هفته، جشن بزرگ ورزشی نجوا ، نیکو کاران جامعه ورزش خراسان جنوبی که در آن از برترین های عفاف و حجاب هم  تجلیل می شود.

ربیعی با اشاره به این که تشکل خیران ورزش ساز استان که مجوز رسمی فعالیت از وزارت کشور ندارد ، در حال حاضر فعال نیست، افزود: اعتبارات خوبی در فصل 5 برای هیئت های ورزشی گرفتیم که در مجموع 31 میلیارد و 400 میلیون است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی متذکر شد: در حوزه قهرمانی برای اولین بار ورزشکار استان سهمیه پارا المپیک  گرفت، افزود: دستگاه دولتی توانی برای کمک به هیئت ها ندارد اما برای اعزام به مسابقات ملی هزینه های ایاب و ذهاب را پرداخت می کنیم و هزینه مسابقات آزاد ملی و جهانی را پرداخت نمی کنیم.

به گفته وی در راستای ماده 53 برخی از درصد های اجباری است مانند درصد پژوهش اما یک درصد ورزش اجباری نیست ولی با دستور استاندار برخی از دستگاه های استان در این خصوص به ما کمک کردند که اگر همه دستگاه ها پای کار می آمدند، یک درصد ورزش آنها حدود 40 میلیارد تومان می شد.

بیشتر بخوانید   واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق ۲ کشته داشت

ربیعی گفت: 4 ورزشکار در راستای میزبانی ها به تیم های ملی دعوت شدند و طرح استعداد یابی هم با کمک آموزش و پرورش شروع شد که بازخوردهای خوبی داشت و حدود 800 دانش آموز در  شهرستان بیرجند شناسایی شدند و سال آینده این طرح در شهرستان ها اجرا خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان این که طرح استعداد یابی در 20 هیئت اجرا شد که آموزش به استعداد های شناسایی شده در رایگان است ،خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های آینده برای حوزه قهرمانی که حدود 100 نفر هستند، انجام تست های رایگان است.

به گفته وی در حوزه جوانان در این هفته مشاوره تخفیف دار برای جوانان مجرد پیش بینی کرده ایم که در سامانه مورد نظر باید ثبت نام کنند تا بتوانند از سه جلسه مشاوره با تخفیف 230 هزار تومان ورزش و جوانان استفاده کنند.

ربعی درباره تغییرات انجام شده در اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: تغییرات انجام شده در خصوص همه گروه های سیاسی شاغل در این اداره کل بود که در راستای تکریم ارباب الرجوع بعد از تذکرات شفاهی و کتبی انجام شد که از تصمیمات مدیریتی برای اصلاح امور مربوط بود.

انتهای پیام/ 101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها