نماینده مجلس: علم‌آموزی از مولفه‌های قدرت است

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مولفه‌های توسعه، قدرت است و علم‌آموزی نیز از شاخص‌های قدرت در هر کشور و جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ حسین خسروی اسفزار روز پنجشنبه در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر و رتبه‌های برتر کنکور سراسری در بیرجند افزود: باید بکوشیم با کسب علم و فناوری، قدرت‌افزایی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر قدرت نداشته‌ باشیم، مغلوب و شکست خورده خواهیم بود و چنانچه به دنبال این هستیم قدرت خود را که خداوند متعال به برکت خون شهدا به ما داده است، افزایش بدهیم باید دنباله‌روی علم باشیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ما علم را برای سلطه نمی‌خواهیم بلکه برای نجات انسان‌ها و پیشرفت می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های انقلاب این است که ما می‌توانیم، عنوان کرد: امروز این مدل‌های مختلف پیشرفت به برکت انقلاب و خون شهدا و البته با همت خودتان بر گردن شما دانش‌آموزان آویخته می‌شود.

خسروی افزود: علم بدون تهذیب و اخلاق تاکنون جواب نداده و بدانید به ضرر انسانیت است؛ به عنوان مثال در هیروشیما و ناکازاکی که چندین نفر کشته شدند، محصول علم دانشمندان بی‌دین بود.

 

بیشتر بخوانید 

مدیریت‌ها باید به سبک مدیریت شهید سلیمانی باشد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی: شمال شهر بیرجند نیازمند احداث مرکز درمانی است

 

 

وی گفت: گاهی مهاجرت مغزها به دلیل کمبود امکانات است و البته یکی از دلایل مهاجرت مغزها، کمبود الگوها است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بخواهیم دو بال علم و تهذیب را با هم داشته باشیم باید مشارطه، محاسبه، مراقبه و مواخذه را حتما مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: خطرناک‌ترین استعمار، استعمار فرهنگی است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

بیشتر بخوانید   برکت آفتاب به خانوارهای عشایری خراسان جنوبی رسید

خسروی با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به یکدیگر مسوول هستیم گفت: اگر این کشور در این ۴۲ سال در مقابل دنیایی از هجمه‌های متنوع سرپا مانده، به برکت خون شهداست.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه شما دانش‌آموزان است که آرمان‌های شهدا را با درس خواندن و تلاش علمی حفظ کنید و به تکامل برسانید.

وی افزود: امروز می‌بینید که آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیا در تهیه ماسک مانده ولی جمهوری اسلامی با تمام تهدیدهای دشمنان به نسبت کشورهای دیگر به پیشرفت رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم در این آیین گفت: ۳۵ هزار دانش‌آموز در ۳۳۱ آموزشگاه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

محمدحسین یکه‌خوانی افزود: بیرجند به عنوان شهر علم و فرهنگ شناخته می‌شود و یکی از قطب‌های تولید محتوای فرهنگی، فرهنگیان این منطقه هستند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی بیان کرد: امسال ۱۰۷ رتبه زیر هزار را در کنکور سراسری داشتیم و کسب مدال برنز المیپاد علمی کشور از دیگر افتخاراتی است که دانش‌آموزان بیرجند به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: بیش از ۲ میلیارد تومان همکاران فرهنگی ما در نهضت کمک مومنانه مشارکت داشتند که جای تقدیر دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها