۷۷ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۷ میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت مالی در بخش حمل و نقل ۶ میلیون و در دیگر بخش‌ها بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۶۲۲ فقره پرونده با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سامانه ثبت شده است.

به گفتۀ اشرفی از تعداد پرونده های ثبت شده  تاکنون به ۵ هزار و ۸۶۴ فقره پرونده، ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده که باعث تثبیت حدود ۸ هزار شغل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد تا پایان آبان ماه ادامه دارد و بازپرداخت دریافت کنندگان تسهیلات تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در زمینه مشکل آرد در برخی شهرستان ها گفت: براساس اطلاعات شرکت غله در ۴ ماهه امسال افزایش قابل توجهی نسبت به پارسال در توزیع آرد وجود داشته البته اکنون  مشکلی وجود ندارد.

جرجانی تصریح کرد: آرد براساس جمعیت توزیع می‌شود و مشکل ما نیاز‌های غیرمتعارفی است که وجود دارد و در ۴ شهرستان مرزی حتی مازاد توزیع شده است.

وی بیان کرد: با این وجود برخی آرد خریداری شده را به نان خشک تبدیل می‌کنند که مشکل کشوری است و با قیمت بالاتری برای خوراک دام عرضه می‌کنند، همچنین سهمیه ۴ نانوایی به دلیل اخطار کاهش داشته است.

به گفتۀ  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برخی انبار‌ها نیز با همکاری نیروی انتظامی شناسایی شده است که ذخیره داشته اند و ضبط و ثبت شده اند که این عوامل خود باعث کمبود آرد شده است.

بیشتر بخوانید   تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سربیشه فعال شد

این مقام مسئول اعلام کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی نداریم و مردم نباید نگران این موارد باشند.

جرجانی در پاسخ به مشکل حقوق دولتی معادن در استان هم بیان کرد: مشکل کشوری است و در استان‌های محرومی مانند خراسان جنوبی باید تغییراتی داده شود و از طریق مجلس موضوع را باید پیگیری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها