اجرای بیش از 2200 کیلومتر خط کشی در سطح محورهای خراسان جنوبی

به گزارش «پیام خاوران»، سید محمد فرخی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از اجرای گسترده عملیات خطکشی راههای استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و 200 کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خطکشی شده است.
وی با اشاره به نقش خطکشی در ارتقای ایمنی راهها اظهار داشت: خطکشی یکی از مهمترین عوامل ایمنی راه به شمار میرود که با هدایت صحیح رانندگان، افزایش خوانایی مسیر، تفکیک جریانهای ترافیکی و هشدار در نقاط حساس، نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی بهویژه تصادفات ناشی از انحراف و خروج از جاده ایفا میکند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و حجم بالای تردد در برخی محورهای شریانی، عملیات خطکشی با اولویت محورهای پرتردد و راهبردی انجام شده است. در این راستا محورهای بیرجند–قاین، خوسف–دیهوک–طبس ، فردوس–بجستان و دیهوک-راور از مهمترین مسیرهایی هستند که طی سال جاری تحت پوشش عملیات خطکشی قرار گرفتهاند.
فرخی ادامه داد: خطکشی مناسب راهها بهویژه در ساعات شب، شرایط کاهش دید و مسیرهای طولانی کویری استان، تأثیر بسزایی در افزایش تمرکز رانندگان و کاهش احتمال بروز حوادث رانندگی دارد و از این رو بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی حوزه ایمنی راهها دنبال میشود.
وی با تأکید بر تداوم این عملیات تا پایان سال خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای موجود، اجرای برنامههای ایمنسازی راهها از جمله خطکشی، نصب و بهروزرسانی علائم و سایر اقدامات مرتبط را در سطح محورهای استان ادامه خواهد داد تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر ایمنی تردد و کاهش سوانح جادهای باشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها :اجرای خط کشی ، محورهای خراسان جنوبی ، معاون راهداری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0