صدای پای محرم به گوش می‌رسد/ آمادگی خراسان جنوبی برای عزاداری ماه محرم

  • کدخبر: 39544
  • جمعه ۷ مرداد ۰۱ - 17:07

جای جای خراسان جنوبی در حال آماده شدن برای استقبال از محرم است و هیئات مذهبی نیز فضای مساجد و حسینیه‌ها را با بیرق‌های عزا آماده می‌کنند.

به گزارش “ پیام خاوران “ تنها یک روز تا شروع ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) باقی مانده است.کوچه‌ها و خیابان‌های شهر همه و همه در حال سیاه پوش شدن هستند و مجالس عزاداری نیز کم کم برپا می‌شوند.

شور حسینی برپا می‌شود و همه ما می‌خواهیم به دنبال این شور، از شعور حسینی نیز بهره‌مند شویم و در خدمت اهل بیت (ع) باشیم.

یک سال چشم انتظاری برای فرا رسیدن محرم

یکی از خادمین هیئت اباالفضلی بیرجند گفت: هیئت را با نصب پرچم و فراهم کردن تجهیزات لازم، آماده استقبال از ماه محرم الحرام می‌کنیم.او افزود: یک سال چشم انتظار هستیم تا محرم بیاید و در این ماه نیز هر آن چه که داریم می‌گذاریم تا بتوانیم برای امام حسین (ع) نوکری کنیم و سربلند باشیم.

یکی دیگر از خادمین هیئات سطح شهر بیرجند گفت: از عزاداری‌ها به این راحتی نمی‌توان گذشت، زیرا بقای دین اسلام در گرو بقای تفکر اهل بیت (ع) است. او بیان کرد: بقای تفکر اهل بیت (ع) و تداوم سیره آن‌ها در مجالس عزاداری دیده می‌شود و می‌توان از مجالس درس گرفت و به خوبی این درس‌ها را کاربردی کرد.

آمادگی خراسان جنوبی برای عزاداری

حجت الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هر چقدر شور حسینی با شعور حسینی آمیخته شود، بهره‌های بیشتری از آن کسب می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه استان خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه نخست ماه محرم از ۸ مرداد آغاز و تا ۲۰ مرداد همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید   عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به مناسبت میلاد امام رضا (ع)

او افزود: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

همچنین صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در حوزه‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی با تولید ۵ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه به استقبال ماه عزای امام حسین (ع) رفته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها