پلمپ کودکستان‌های بدون مجوز در خراسان جنوبی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی گفت: ۱۱۵ کودکستان بدون مجوز رسمی در استان شناسایی شده است که با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اسفند ۱۳۹۹ مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، صدور جواز فعالیت کودکستان جزو وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار گرفت و مدت زمانی برای به‌روز رسانی و تطبیق مجوزها تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۳۴ کودکستان در استان موفق به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شده اند گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه کودکستان‌یاب از مهدهای دارای مجوز، مختصات شهری، هزینه شهریه، ظرفیت پذیرش مطلع شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی با تاکید بر ضرورت استمرار نظارت‌ها بر عملکرد و فعالیت کودکستان‌های مجوزدار ادامه داد: ۷۵ راهبر برای نظارت بر مدارس روستایی و کم‌پایه در استان فعال هستند که بیش از هزار بازدید سال گذشته انجام دادند.

وی بیان کرد: حدود ۵۰ نفر هم در قالب سرگروه‌ها و گروه‌های ارزیابی، نظارت بر پیش دبستانی در شهرها را به عهده دارند.

حسنی گفت: کودکستان دوره اول از تولد تا سه سال و کودکستان دوره دوم چهار و پنج سال را تحت عنوان پیش ۱ و ۲ آموزش می‌دهد که امتیاز بندی آنها از سال گذشته شروع شد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده، درجه بندی می‌شوند.

وی یادآور شد: درخصوص استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی کودکستان‌ها طبق فرم بازدید شاخص‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر گزارشی برسد، اقدامات لازم باید توسط موسس انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی گفت: حداقل و حداکثر شهریه کودکستان‌ها در روستاها و شهرها متفاوت بوده و پیشنهاد دهک‌بندی، اعمال تخفیف و بسته‌های حمایتی در کودکستان‌ها به وزارت مربوطه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید   افتتاح نمایشگاه فرهنگی نظامی 04 امام رضا (ع) بیرجند به روایت تصویر

وی ادامه داد: نرخ هر کودکستان بر اساس تعداد نوآموز، متراژ فضا، تعداد نیرو، حق بیمه و تاییدیه‌هایی که به لحاظ زیرساختی باید مکان داشته باشد، مشخص می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها