ژئوپورتال استانی خراسان جنوبی راه اندازی شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي  خراسان جنوبی از راه اندازي ژئوپورتال استاني خبرداد وگفت: استان خراسان جنوبی جزو 6 استان پيشتاز در راه اندازي ژئوپورتال استاني در كشور است.

به گزارش ” پیام خاوران” جواد لطفی در نشست خبری اظهار داشت:با تلاش كارشناسان گروه نقشه و اطلاعات مكاني معاونت آمار و اطلاعات، ژئوپورتال استاني خراسان جنوبي راه‌اندازي شد.

وی بیان کرد:براساس رويكردهاي حاكم بر راه‌اندازي ژئوپورتال استان‌ها، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان پس از مشاركت در ژئوپورتال ملي، اقدام به فرهنگ‌سازي و توجيه نمايندگان ساير دستگاه‌هاي استان براي مشاركت در ژئوپورتال ملي می کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي  خراسان جنوبی  بیان کرد: پس از مشاركت چند دستگاه‌ استان در ژئوپورتال ملي،اداره كل سامانه‌ها و زيرساخت‌هاي اطلاعات سازمان نقشه برداري كشور اقدام به پياده‌سازي ژئوپورتال استاني در آن استان کرده است..

وی با بیان اینکه در ژئوپورتال استاني، علاوه بر امكان ارائه سرويس جستجو و نمايش داده‌هاي مكاني، امكان بارگذاري فيلم‌هاي آموزشي، مستندات لازم و نرم‌افزارهاي ضروري نيز تعبيه شده است بیان کرد:كاربرد  زيرساخت داده‌هاي مكاني  تسهيل دسترسي به داده‌هاي مكاني بروز، دقيق و صحيح براي كاربر و توليد كننده است.

لطفی ادامه داد: اين كاربرد در ژئوپورتال ملي ديده شده است، بطوري‌كه تمامي استان‌ها درحال حاضر در ژئوپورتال ملي مشاركت دارند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي  خراسان جنوبی اظهارکرد: دامنه اين عملكرد در ژئوپورتال استاني وسيع‌تر بوده و به گونه‌ اي است كه دستگاه‌هاي استان خراسان جنوبي امكان استفاده از اين بستر را در شبكه دولت دارند و مي‌توانند اطلاعات مكاني خود را در اين سامانه و بدون نياز به اينترنت جهاني به‌اشتراك بگذارند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اسلام در سایه وحدت از تحریف حفظ می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها