مدیران با سعه صدر با مردم برخورد کنند

استاندار خراسان جنوبی، پاسخگویی به مطالبات مردمی با طمأنینه و سعه صدر بالا را از مهمترین تکالیف دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: آشوب‌ها و فتنه‌های اخیر به جهت ضربه زدن به نظام انجام شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ظهر امروز در بازدید از اداره کل پست استان که به مناسبت هفته پست صورت گرفت اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که با مردم سروکار دارند و حجم مراجعات مردمی به آنها بیشتر است باید سعه صدرشان را بالا ببرند و با طمأنینه پاسخگوی درخواست‌ها باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردمی که برای انجام امور خود به دستگاهی مراجعه می‌کنند، ممکن است تحت فشارهای روانی و اقتصادی، درخواست‌هایی خارج از عرف داشته باشند که در قبال این اتفاق، وظیفه این است که با حوصله برخورد کنیم.

به گفته وی؛ این قاعده در دستگاه‌هایی مثل پست که از بیشترین حجم مراجعات برخوردارند، مشهودتر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخی دستگاه‌ها که شرایطی خاص و حساس دارند، گفت: مجموعه پست از جمله این دستگاه‌های حساس است که با توجه به نوع خدمتی که ارائه می‌کند، اصلاً تعطیل پذیر نیست و حتی در دوران کرونا هم در خدمات این مجموعه، وقفه‌ای ایجاد نشده که قابل تقدیر است.

قناعت با اشاره به مطالبات این مجموعه که در جریان بازدید عنوان شد گفت: بحث هم نامی یا بی نامی برخی محلات که در روند توزیع مرسولات مشکلاتی را ایجاد کرده در جلسات مرتبط با حضور دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری پیگیری خواهد شد و در زمینه پیگیری موضوع همسان سازی حقوق کارکنان پست و … هم  قول مساعد داد.

وی به تبیین دستاوردهای دولت پرداخت و عنوان کرد: ما در شرایط خاصی به سر می‌بریم و شاهد موفقیت چشمگیر نظام در عرصه‌های بین المللی و  فتح قله‌های مختلف تعالی و پیشرفت در سطح جهان هستیم که این شرایط برای آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خیلی سخت و غیرقابل تحمل است.

بیشتر بخوانید   ثبت ۸۹ پرونده خراسان جنوبی در فهرست میراث ناملموس کشور

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه، کشور حدود 43 سال است که با نه گفتن به بلوک شرق و غرب و با ایستادن روی پای خود به پیشرفت‌های مختلفی دست یافته، اظهار داشت: در این مدت آشوب و فتنه‌های زیادی را در سطح کشور شاهد بودیم که همه اینها با محوریت آمریکا و به جهت ضربه زدن به نظام انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر دو فتنه برای ما خیلی گران تمام شد، تصریح کرد: یکی از این موارد، فتنه سال 88 بود که با رمز “تقلب در انتخابات” برنامه‌ریزی شد و صرفاً به خاطر این بود که برای اولین بار در تاریخ، تولید ناخالص ملی ایران از خیلی از کشورهای اروپایی بالاتر رفت و برای دیگران، گران تمام شد. این فتنه اگرچه با انگیزه‌های سیاسی رقم خورد اما ریشه اصلی آن مسایل اقتصادی بود.

قناعت، فتنه اخیر که با رمز “حجاب” رقم خورد را از دیگر مسایل مهم کشور طی 43 سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: این فتنه هم درپی پیشرفت‌های چشمگیر ایران در تولید واکسن، عضویت در معاهده شانگ‌های، جراحی اقتصادی، افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، مدیریت و ساماندهی ارز و … شکل گرفت.

استاندار خراسان جنوبی از توقف سیر نزولی ارزش پولی ملی کشور هم به عنوان یک دستاورد در دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: متأسفانه با ضعف در حوزه رسانه، نتوانسته‌ایم خدمات نظام و دولت را به خوبی برای مردم انعکاس داده و تبیین کنیم.

وی متذکر شد: فتنه اخیر که شبیه جنگ احزاب در صدر اسلام است، هزینه‌های سنگینی به همراه داشته اما راه به جایی نخواهد برد چون این نظام صاحب دارد و اگر قرار بود دچار مشکل شود، همان سال‌های نخست شکل گیری منحل می‌شد. به امید خداوند متعال از این گردنه سخت هم با موفقیت عبور خواهیم کرد اما باید حواسمان باشد که فریب زرق و برق فضای رسانه‌ای دشمن را نخوریم و مواضع درستی را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید   دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته درخراسان جنوبی آغاز شد

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها