خسارت 180 میلیارد تومانی بارندگی در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از کاهش 31 درصدی خسارت‌های سیلاب نسبت به بارندگی‌های با حجم و شدت مشابه در سنوات گذشته خبر داد و گفت: حجم خسارت‌ها در این دوره بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده در نشست خبری با اشاره به حجم بارندگی‌های سنگین هفته گذشته در استان به تشریح اقدامات، تمهیدات و تدابیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها پرداخت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با اعلام پیش‌بینی‌های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان، طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده باش کامل درآمدند.

وی با اشاره به بازدید تیم‌های کارشناسی از نقاط سیل خیز بیان کرد: طی این بازدیدها، علاوه بر برنامه‌ریزی برای تقویت سیل بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهری و روستایی و مستحدثات راه‌ها و محورهای مواصلاتی مورد تأکید بود.

عباس زاده، آمار بارش‌ها را طی روزهای گذشته به ویژه در مناطق جنوبی استان، بی سابقه خواند و اظهار داشت: با اطلاع رسانی گسترده برای آگاهی بخشی مردم و آماده باش کامل نیروها به لطف خداوند، هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشد و علیرغم حجم ۱۰۰ میلی متری بارش‌ها در یک بازه زمانی چند روزه تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبیادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های استان، در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه‌ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات و همچنین شریان‌های حیاتی آب و برق شاهد بودیم که مجموع خسارت‌ها در همه بخش‌های زیرساختی و زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.

وی گفت: حجم خسارت‌ها در این دوره بارش‌ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به حجم و شدت بارش‌های مشابه که در سنوات گذشته در استان اتفاق افتاده خسارت‌ها با کاهش ۳۱ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید   تذکر نماینده بیرجند به رئیس جمهور: لزوم ایجاد شبکه مطالبات مردمی/ مضامین اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی افزوده شود

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها