راه اندازی خانه هلال در بزرگترین مرکز توانبخشی شرق کشور

  • کدخبر: 60767
  • پنجشنبه ۲۱ تیر ۰۳ - 15:34

برای اولین بار در مراکز توانبخشی شرق کشور خانه هلال موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، در آستانه گرامیداشت هفته بهزیستی به منظور ترویج صلح و نوع دوستی راه اندازی شد‌.

به گزارش “پیام خاوران” حسین ذاکریان در این مراسم گفت: مجموعه مردمی بین المللی با مجموعه عام المنفعه مردمی در استان دست به دست هم دادند تا با مشارکت و هم افزایی خدمات خود را به جامعه هدف ارائه کنند.

وی افزود: خانه هلال این بستر را فراهم می کند تا مجموعه هلال احمر با نیروی های داخلی مجموعه مستقر شود و کلیه خدمات خود به معلولان و پرسنل آن ارائه کند و جامعه امدادگران باید بدانند این جامعه هدف چه اولویت هایی دارد و در شرایط بحران به چه کمک هایی نیاز دارد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند بیان کرد: بخشی از خدمات در تعامل با درمان، توانبخشی و معلولان و مربیان و دست اندرکاران است و شعار ما این است که در هر خانواده یک امدادگر باشد و برای رسیدن به این هدف از ظرفیت خانه های هلال استفاده میشود.

ذاکریان عنوان کرد: راه‌اندازی خانه‌های داوطلبی هلال سبب شده فعالیت‌های داوطلبانه به داخل خانه شهرها و روستاهای زیادی راه پیدا کند و ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی و ارتقای فرهنگ توجه به ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی به‌منظور کاهش خطرپذیری و مقابله مؤثر با حوادث از مهم‌ترین اهداف ایجاد خانه‌های هلال است.

حامد عرب زاده نیز در این مراسم تصریح کرد: راه اندازی گروه جهادی شهید فرهاد فیروزی، مرکز مدیریت مهارت آموزی فنی و حرفه ای و خانه هلال از جمله اقداماتی است که برای اولین بار در توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) انجام شده است.

مدیرعامل موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند افزود: افتتاح خانه هلال در این موسسه خیریه سبب همکاری های مستمر با ادارات و دستگاه های خدمت رسان است و آموزش و خدمت رسانی به پرسنل، معلولان و سالمندان و حضور گروه های داوطلبان هلال احمر از اهداف ایجاد خانه هلال است.

بیشتر بخوانید   توزیع کولر و بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان محلات کم برخوردار بیرجند

وی با بیان اینکه خانه هلال برای اولین بار در یکی از مراکز توانبخشی شرق کشور راه اندازی شد گفت: به دنبال تبدیل توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) به پارک علمی و تحقیقاتی هستیم و با دانشگاه ها، پادگان ها و حوزه های علمیه ارتباط خوبی داریم.

مدیرعامل توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند با بیان اینکه این خانه برای اولین بار به صورت پایلوت در شرق کشور ایجاد شده است گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات خوب به بهترین شکل به معلولان و جامعه هدف بهزیستی ارائه کنیم.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها