اخبارشهرستان های خراسان جنوبی|23تیر1403

گروه شهرستانهای پایگاه خبری” پیام خاوران”درراستای رسالت خبری و اطلاع رسانی خودگزیده اخبارکوتاه شهرستانها،بخشها و دهستانهای تابعه را دربخش های سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،شهری و… منتشر می کند.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ اقدامات متعدد در سطح شهرستان استان خراسان جنوبی صورت گرفته که در قالب اخبار کوتاه منتشر می شود.

روابط عمومی ادارات ونهادهای در شهرستانها می توانند اخبار وگزارشات خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۰۳۰۶۴۳۸۱۹ تحریریه شهرستانهای” پیام خاوران “ ارسال نمایند.

 

درمیان |  برگزاری کمیته برنامه ریزی شهرستان درمیان

کمیته برنامه ریزی شهرستان درمیان به ریاست فرجامی فرد فرماندار شهرستان و با حضور خزاعی معاون عمرانی فرماندار، عالمی دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان و مدیران ادارات به منظور توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری،فرجامی فرد فرماندار شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان ضمن تبریک به دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب از حضور پرشور مردم شهرستان دارالتقریب درمیان در انتخابات ریاست جمهوری و دست اندرکاران برگزاری این حماسه ملی تجلیل نمود و بیان داشت: با ابلاغ توزیع اعتبارات قانون بودجه؛ از افزایش ۲۷ درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه اولویت تمام دستگاه های اجرایی شهرستان در سال جاری را تمرکز بر اتمام پروژه های نیمه تمام و دارای دیون دانست.

فرماندار در ادامه بیان داشت؛ در بحث توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ۱۴۰۳ و اعتبار نماینده محترم در مجموع مبلغ ۱۱۸ میلیارد و۲۵۳ میلیون تومان بین دستگاه های اجرایی توزیع گردید.

فرجامی فرد در ادامه نیز خواستار پیگیری جدی برای جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی و اعتبارات متمرکز استانی توسط دستگاه های اجرایی شهرستان شد و از مدیران خواستار به طوری مستمر گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه های خود را به فرمانداری اعلام کنند.

بیشتر بخوانید   بازارچه دائم صنایع‌دستی در قلعه تاریخی بیرجند راه‌اندازی شد

 

پایش انشعابات مشترکین روستای بورنگ

مدیر امور آب و فاضلاب درمیان از پایش و بررسی انشعابات مشترکین روستای بورنگ از توابع بخش میاندشت شهرستان درمیان خبر داد. حسن احمدی اظهار کرد: در راستای بررسی دقیق وضعیت انشعابات و همچنین بهره مندی مطلوب مشترکین تحت پوشش از خدمات و استفاده صحیح از منابع آبی در کاربری های مختلف ، پایش و ممیزی انشعابات مشترکین روستای بورنگ توسط همکاران این امور انجام گردید.

وی گفت: در همین راستا ۱۱ مورد انشعاب غیر خانگی پرمصرف قطع، ۳ مورد تخلف مشترکین شناسایی و تعداد ۱۷ انشعاب تغییر کاربری گردید.

 

خوسف | برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف

آیین تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف امروز  با حضور فرماندار ، امام جمعه شهرستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، مدیر کل شبکه دامپزشکی استان و جمعی از مسئولین در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این نشست با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های دکتر وحید شریفی قدردانی و سید حمید محمدی به عنوان رئیس جدید این شبکه در شهرستان معرفی شد.

 

بشرویه |  ایلراه صعب العبور منتهی به محله عشایری پلنگ آباد بازگشایی شد

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در جلسه شورای عشایری بشرویه که در محله عشایری پلنگ آباد بخش ارسک برگزار گردید، خبر از بازگشایی ایلراه صعب العبور منتهی به این محله عشایری داد و گفت: اهالی محله های عشایری منتهی به پلنگ آباد سالها بدلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن ایلراه عشایری خود دچار مشکلات بسیار زیادی در تردد و رفت و آمد بودند و به انجام شدن این پروژه و بازگشایی ایلراه به دلیل هزینه بالای آن به دیده تردید و به نوعی پروژه ای انجام ناشدنی نگاه می کردند.

بیشتر بخوانید   ۲۴ هزار و پانصدمین قطعه زمین در استان خراسان جنوبی واگذار شد

ابراهیمی افزود: پس از جلسه شورای عشایری سال گذشته که در خرداد ماه در محله مذکور برگزار شد، با پیگیریهای مستمر این اداره کل و همراهی مدیران شهرستان، پروژه بازگشایی و مرمت این ایلراه توسط بسیج سازندگی استان یک ماه پیش آغاز و انشاالله تا چند روز دیگر به پایان می رسد که این موجب خوشحالی بسیار زیاد عشایر شده است.

وی افزود : بازگشایی ایلراه عشایری پلنگ آباد مشکل اصلی این منطقه بود که با انجام آن بسیاری از معضلات و مشکلات اهالی محلات که در مجموع به تعداد ۵۰ خانوار می باشند، نظیر دسترسی به بازار شهر برای عرضه تولیدات، دسترسی به مکان های آموزشی و درمانی برطرف گردید.

این شورای عشایری در جهت بررسی وضعیت روند اجرایی مراحل پایانی پروژه عظیم بازگشایی ایلراه عشایری پلنگ آباد، مرمت و احیای قنات با مشارکت جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی و همچنین احداث مشارکتی استخر ذخیره آب کشاورزی و با حضور مسئول بسیج سازندگی استان برگزار شد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها