۱۵ مرداد آخرین مهلت تکمیل مدارک در طرح بیمه مادران روستایی و عشایر

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، ۱۵ مرداد را آخرین مهلت تکمیل مدارک در طرح بیمه مادران روستایی و عشایر استان اعلام کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نام نویسی مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر برای بهره مندی از بیمه اجتماعی رایگان، از فروردین امسال در خراسان جنوبی آغاز شد که تا کنون ۱۳ هزار نفر نام نویسی کردند و از این تعداد تا کنون شرایط ۹ هزار و ۵۲۰ نفر تأیید شده است.

وی افزود: مادران تایید شده تنها تا ۱۵ مرداد مهلت دارند مدارک خود را با مراجعه به دفاتر بیمه تکمیل کنند.

به گفته مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، مادران به دهیاران مراجعه و دهیاری‌ها اسامی را به دفاتر بیمه ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم مراجعه مادران متقاضی دریافت بیمه، اسامی آنها از لیست تایید شدگان حذف و سایر متقاضیان جایگزین این افراد خواهند شد.

اسدی گفت: مادرانی که شرایط شان برای بهره مندی از بیمه اجتماعی رایگان تأیید شده است باید برای تکمیل نام نویسی شان با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی خود و فرزندانشان به یکی از ۳۲ کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مراجعه کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی افزود: این طرح خدمتی ویژه از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای مردم روستایی و عشایر است که در مرحله اول آن، مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که زمان تولد فرزند آخرشان از اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، رایگان از بیمه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید   تصادف محور سربیشه- نهبندان 4 کشته  برجای گذاشت

اسدی گفت: در مرحله اول طرح، مشمولین طرح حداکثر تا پایان فروردین فرصت داشتند از طریق سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا مراجعه به ۳۲ کارگزاری صندوق در سراسر استان، برای نام نویسی خود اقدام کنند که با توجه به استقبال مشمولان این طرح، نام نویسی تا پایان اردیبهشت تمدید شد تا این افراد در آینده بتوانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی شامل بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان افزود: در این مرحله، تمام حق بیمه در سطحِ یک درآمدی به مدت ۵ تا ۷ سال توسط دولت تامین اعتبار و پرداخت می‌شود و به ازای تولد فرزند چهارم به بعد، برای تولد هر فرزند، بیمه مادر ۲ سال دیگر تمدید می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها