برخورداری مادران روستایی با ۳ فرزند و بیشتر از بیمه اجتماعی رایگان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: مادران روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند، از بیمه اجتماعی رایگان برخوردار می شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس مصوبه دولت، مادران خانه‌ دار غیرشاغل روستایی و عشایری که سه فرزند و بیشتر دارند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گفته وی؛ در مرحله اول اجرای این طرح مقرر شده دولت حق بیمه ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط را در سطح کشور پرداخت کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یا از طریق سایت WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود و بهره مندی از این طرح اقدام کنند.

هاشمی متذکر شد: غیرشاغل (خانه دار) بودن،سکونت در مناطق روستایی و عشایری، داشتن بیش از دو فرزند، داشتن حداقل سه فرزند در قید حیات و داشتن حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی شرایط لحاظ شده برای بهره مندی از این طرح است.

به گفته وی؛ طبق قانون، با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با استقبال مادران روستایی و عشایری، خراسان جنوبی بیشترین سهم را از این طرح حمایتی دولت ببرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مصدوم شدن 9 دانش‌آموز درمیانی در یک تصادف

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها