مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی شعر آیینی «ابن حسام» تمدید شد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از تمدید ارسال آثار به جشنواره ملی شعر آیینی «ابن حسام» تا ۱۶ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، سیدمحمدحسین سیدکاشی اظهار داشت: ترکیب فرهنگ اسلامی و ایرانی موجب الگوگیری و خلق بسیاری از آثار هنری و فرهنگی در حوزه معماری، خوشنویسی، تذهیب، آیینه‌کاری، گچ‌بری، نگارگری، معرق‌کاری، شعر و تعزیه شده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ادامه داد: سبک شعر آیینی نمودی آشکار از تاثیر مفاهیم اسلامی و قرآنی در شعر پارسی است. جشنواره ملی شعر آیینی ابن حسام ذیل کمیته فرهنگی کنگره ملی ابن حسام با هدف بزرگداشت این شاعر آیینی و شخصیت ارزشمند استان و نیز شناخت و معرفی استعدادها و اعتلای این سبک شعر، برنامه ریزی شده است.

دبیر جشنواره افزود: بخش ویژه جشنواره با عنایت به شرایط خاص فعلی و اهمیت توجه به مظلومیت و مقاومت ملت قهرمان فلسطین شامل موضوعات ایثار، شهادت مقاومت و غزه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش سوم جشنواره با هدف توجه به شاعران جوان و دانشجو، مختص شرکت دانشجویان در هر یک از موضوعات بخش های اصلی و ویژه است که مهلت ارسال آثار در سایت ملی جشنواره به  نشانی (http://ebnehosam.ir)، تا دهم شهریور ماه بوده است.

سیدکاشی با اشاره به اینکه تاکنون  ۲۸۳ اثر در سه بخش اصلی (آیینی)، ویژه (ایثار شهادت مقاومت و غزه) و دانشجویی به دبیرخانه جشنواره واصل شده است، یادآور شد: پس از پایان مهلت ارسال و داوری آثار، اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان در پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تعطیلی شنبه به نفع تولید و تجارت کشور است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها