برگزاری کارگاه‌های استعدادسازی شعر آیینی در دستور کار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه‌های استعدادسازی در راستای استمرار شعر آیینی هم امسال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده  در نشست جمعی از شعرای استان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی قدس و حوادثی که اخیرا در سطح جامعه بین‌المللی و بر مردم غزه وارد شده بخش کمی از تکلیفی که بر دوش ما است را ادای تکلیف کرده و حمایت خود را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه شعر استان به برکت پیشینه شعر و ادبیات و مفاخر حرفی برای گفتن دارد افزود: تقویت شعر آیینی در دستور کار ماست و محوریت شعر در استان ذیل چتر آیینی و پرداختن به مدح اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو سال گذشته گفت: تقویت جشنواره‌های دفاع مقدس، پرداختن به حوزه شعر فجر و شب‌های شعر وحدت در مناطق مرزی بخشی از این اقدامات است.

فرخنده ارتباط مجموعه شاعران استان با بدنه علمی استان را از دیگر سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در سال گذشته در ۲۸ آبان رونمایی از کنگره ملی ابن حسام خوسفی را شاهد بودیم که امسال این کنگره با پرداختن به مفاخر استان، به هویت ایرانی اسلامی کمک می‌کند و سبب تقویت شعر آیینی نیز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه‌های استعدادسازی در راستای استمرار شعر آیینی هم امسال در دستور کار قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظها رداشت: هنر، به فعلیت رساندن استعدادها است و قالب‌های گوناگونی دارد که یکی از آن شعر است.

بیشتر بخوانید   ۲۳ مرداد ماه؛ آخرین مهلت مالیات‌ خراسان جنوبی به پزشکان برای نصب کارتخوان در مطب

آیت‌الله علیرضا عبادی با بیان اینکه هنر خود حاوی دوگونه است افزود: یک هنر، هنر لفظی است که حروف و آهنگ‌ها را در قالب‌های موزون قرار می‌دهد و برای هر شنونده دلنشین است که این بخش آشکار هنر است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر آن، هنر پنهان است گفت: هنر در بخش پنهان باید، بخش پیدا را ابزار قرار دهد تا اهدافش تحقق پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ارزش هنر به فعلیت رساندن آن و قرب به حق است افزود: هدف هنر همان است که در راهش قرار بگیرد و سبب ابطال باطل و کمک به مظلوم شود.

عبادی گفت: امروز در زمینه مظلومان غزه، ننگ بزرگی لیبرال دموکراسی غرب بر چهره تاریخ زده است که با هیچ قلم و بیانی کار کثیف آنها قابل گفتن نبود، اما خودش ماهیت کثیفش را نشان داده است.

وی افزود: در زمینه موضوع غزه در ۵۷ کشور اسلامی، غیر از ۵ یا ۶ کشور، مابقی در کمک به مسلمانان تنها از دور نگاه می‌کنند و بی تفاوت هستند و چه بسا به آمریکا و اسرائیل کمک هم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه جهان دو قطب شده است گفت: یک طرف مکتب انبیا در قالب عدالت خواهی و در مقابل مکتب لیبرال با هرگونه ننگی که حتی حیوانات هار از آنها پرهیز می‌کنند، قرار دارند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها