کارهای ابتکاری را باید توسعه داد
روابط عمومی، تركیب علم و هنر و از مهمترین اركان موفقیت هر سازمان است و رسانه هم ابزاری برای انتقال پیام و بستری مناسب برای برقراری ارتباط محسوب می شود.
به گزارش “پیام خاوران” رهبر معظم انقلاب می فرمایند:” باید مردم به دستگاه ها اطمینان پیدا کنند. در بیان حقیقت زبان صدق لازم است. ما بایستی بلندگوی مردم نسبت به خود را همواره باز نگه داریم… بسیاری از اخباری که به رسانه ها داده می شود از طریق روابط عمومی صورت می گیرد و باید از افراط و تفریط دور باشد.
در عین حال مسئولان در تنظیم خبر و در ارایه خبر مسئول هستند. نکته دیگر این است که برادران باید قدری در توسعه دادن به انتشارات روابط عمومی ها قناعت کنند. زیرا زیاد شدن خبرها هم هیچ لزومی ندارد. روح مصوبات مجلس هم همین بود که جلوی این کار را بگیرند.
اما این توسعه متأسفانه هنوز هم وجود دارد. اما کارهای ابتکاری را باید توسعه داد… “.
به راستی که روابط عمومی، تركیب علم و هنر و از مهمترین اركان موفقیت هر سازمان است و رسانه هم ابزاری برای انتقال پیام و بستری مناسب برای برقراری ارتباط محسوب می شود.بدون تردید ارتباط متقابل و مستمر روابط عمومی و رسانه، علاوه بر ارتقاء عملكرد هر یك از این حوزه ها، پیوند مردم، مسئولان و بهبود مسیر تحقق جریان آزاد اطلاعات را به دنبال دارد و این همانا دغدغه رهبری است که اشاره شد.
بهره گیری مناسب روابط عمومیها از ظرفیت ها و توانمندیهای اطلاع رسانی رسانه های جمعی برای ارتباط و اثربخشی از موضوعات مهمی است که همواره در اولویت برنامه رسانهای روابط عمومی های کارآمد قرار میگیرد و بدون شک روابط عمومیها برای تحقق این هدف نیازمند ایجاد برقراری ارتباطی علمی- تخصصی و منطقی با تمام رسانههای ارتباطی هستند.
از دیگر سو، در جریان اطلاع رسانی درست و بموقع هم رسانه هایی موفق تر بوده اند که اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق مجموعه روابط عمومی و بدون واسطه دریافت نموده اند چرا که این حذف واسطه ها و تکیه و تأکید نکردن بر شایعات و اخبار کوچه بازاری، نقل خبر را صریح تر و سریع تر می سازد.
همه این ها حقایقی است که سالهای سال از چشم خیلی از رسانه ها و البته مدیران روابط عمومی برخی دستگاه های اجرایی استان به دور مانده، و هر کدام از این دو حوزه، رسالت های تعریف شده خود را معتبرترین راه نتقال اطلاعات می دانسته اند.
جناب آقای وفادار، مدیرکل محترم روابط عمومی و تشریفات بین الملل استانداری
و سرکارخانم سالاری، مدیرعامل محترم خانه مطبوعات استان
بدینوسیله مراتب سپاس و تشکر اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان را به جهت برپایی همایش روابط عمومی و رسانه بپذیرید.
به راستی که برگزاری این همایش در فضایی آرام و صمیمی به دور از محیط کاری، با حضور آقای استاندار که فارغ از مشغله های کاری همیشگی، صحبت های همه را با طیب خاطر شنیدند و با ایراد مطالبی درخصوص تدوین سند توسعه رسانه ای استان، خط و مشی ها و چشم اندازهای آینده درخشان استان را در سایه تعامل همه حوزه ها ترسیم نمودند، ستودنی است.
همانا همایش روابط عمومی و رسانه استان خراسان جنوبی، فرصت و مجالی بود که ساختارهای غلط قبلی در هم بشکنند و خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در کنار هم از کاستی ها و کمبودهای دو حوزه بگویند و از ساز و کارهایی سخن برانند که می تواند راه های رسیدن به هدف های غایی در راستای توسعه استان را هموارتر سازد.
بدون شک! برپایی نشست هایی این چنینی و برقراری ارتباطات چهره به چهره، ضمن ایجاد اخوت و همدلی بیشتر، افراد را با خصوصیات اخلاقی و ویژگی های فردی یکدیگر بیشتر آشنا می سازد و در این میانه، فرصت مغتنمی است برای شناخت مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها از خط و مشی و سیاست های رسانه ها و همین طور اشراف اصحاب رسانه بر روند اجرای برنامه ها در ادارات و دستگاه های اجرایی!
بی تردید ادامه این مسیر و تکرار این دیدارها البته با هدف رفع نواقص اندکی که گاه کدورت هایی را به همراه داشته،می تواند مدیران پاسخگو در حوزه روابط عمومی و خبرنگاران پیگیر و واقع نگر در حوزه رسانه ها را تقویت نماید.
اگر چه هماهنگی های لازم برای تکرار اتفاقات این چنینی،به راحتی مقدور نیست اما امید که این اقدام شایسته به همین یک نشست بسنده نگردد و علیرغم تنگاهای موجود، با برنامه ریزی درست و اصولی، در فواصل زمانی مختلف-2 ماهه، فصلی، 6 ماهه و….-ادامه یابد، باشد که در سایه تعامل بیشتر، روزهای خوشایندتری در انتظار آینده استان باشد.
با سپاس
از طرف مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی
و اصحاب رسانه استان خراسان جنوبی
ارسال نظر