راه اندازی مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان

مرکز مراقبت الکترنیکی زندانیان با هدف پایش زندانیان دارای پابند الکترونیک با حضور رییس کل دادگستری استان در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

به گزارش “پیام خاوران “، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم افتتاح مرکز مراقبت الکترنیکی زندانیان بیان داشت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه، کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها چندین سال در کشور اجرا می‌شود و در استان خراسان جنوبی هم اجرا شده است.

وی افزود : کنترل الکترونیکی بعضی از زندانیان بدین صورت است که، به جای اینکه زندانی در داخل زندان باشد، در محدوده‌ای که برای او در نظر گرفته می‌شود، در داخل شهر می‌تواند در کنار خانواده اش و محل کسب و کارش زندگی و ارتزاق نماید.

 

بیشتر بخوانید

طرح انتقال صنوف آلاینده در بیرجند تا پایان امسال اجرایی شود

افزایش ۱۵ درصدی دعاوی خانوادگی در خراسان جنوبی/ زنگ خطر طلاق به صدا درآمد

 

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: پابند الکترونیکی در مدت محکومیتی که زندانی دارد به پایش نصب می‌شود و تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تصریح کرد: زندانی که تحت مراقبت الکترونیکی قرار می‌گیرد، از محدوده‌ای که قاضی برایش تعیین کرده، نباید خارج شود، در غیراین صورت در سوابقش پرونده قضایی وی ثبت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای این طرح ۴۵ نفر از زندانیان استان از این طرح استفاده کردند و تحت کنترل مراقبت الکترونیکی قرار گرفتند که ۳۵ نفر از این افراد تا حالا از زندان آزاد شدند و ۱۰ نفر از این‌ها در حال حاضر تحت مراقبت الکترونیکی قرار دارند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: هدف از این طرح این است که افرادی که دارای شرایط لازم استفاده از مراقبت الکترونیکی هستند در بیرون از زندان به کسب و کار بپردازند تا چنانچه بدهی مالی داشته باشند، بتوانند آن را پرداخت کنند و هم در کنار خانواده خودشان و سرپرستی آنان را داشته باشند و از طرفی دیگر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه است بویژه در این شرایط کرونایی کمکی شده باشد.

بیشتر بخوانید   ضرب‌الاجل یک ساله دادستان برای حل مشکل صنوف آلاینده بیرجند

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها