برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش پیام خاوران، حجت الاسلام بخشی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی در ماه محرم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) و اجرای نیات واقفین برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: هر سال با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در زمینه عزاداری امام حسین (ع) در جامعه احساس می‌شود و امسال نیز بقاع متبرکه آماده عزاداری برای امام حسین (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغین در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۳۱ مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده اند.

بخشی پور افزود: از ۳۱ نفر مبلغ ۱۲ نفر اعزامی از قم هستند و ۱۹ نفر از مبلغین خراسان جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان در ماه محرم بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه برای اجرای ویژه برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفین است.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بخشی پور در خصوص اجرای شب شعر حسینی افزود: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید   مشعل گاز پروژه فولاد قاینات با حضور استاندار خراسان جنوبی روشن شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها