همکاری در راستای برگزاری نماز جماعت در ادارات یک تکلیف اداری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدام و همکاری در راستای برگزاری نماز جماعت در ادارات و دستگاه های اجرایی، جدای از بحث شرعی و اعتقادی، یک تکلیف اداری است.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در شورای اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸ مدیر دستگاه اجرایی به عنوان کارگزار نظام، ملزم به دقت در برگزاری مستمر نماز جماعت در اداره است.

وی ادامه داد: اداراتی که فضای نمازخانه ای مناسبی ندارند، باید در اولین فرصت، این کمبود را با احداث نمازخانه جبران کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است طی نشستی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان تبلیغات اسلامی ، ستاد اقامه نماز و مشاور استاندار، آیین نامه هیئت وزیران مورد بررسی قرار گیرد.

ملانوری تصریح کرد: فهرستی از همه مکان های اداری اعم از استانداری ،فرمانداری ها ، بخشداری ها ، ادارات کل ،ادارات شهرستانی و همه مکان های برگزاری نماز جماعت، به همراه اطلاعات کامل و دقیق ائمه جماعت تهیه شود تا بر اساس آن اعتباراتی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی یا دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی درباره ششمین اجلاس استانی نماز نیز گفت: اجلاس نماز توسط ستاد قامه نماز استان با مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی استان در دهه مبارک فجر برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این،یک اجلاس نماز نیز در هفته وحدت توسط سپاه انصار الرضا(ع) استان  و با دعوت از حاج آقای قرائتی اجرا گردد.

ملانوری تأکید کرد: عموم هم استانی ها نیز می توانند از این فرصت بهره مند گردند.

وی با اشاره به اهمیت مساجد بین راهی اظهار داشت: مساجد بین راهی را باید امور مساجد استان با همکاری استانداری ،سازمان تبلیغات اسلامی  و اداره کل اوقاف و امور خیریه تعیین تکلیف نمایند.

بیشتر بخوانید   سرمایه‌گذاری ایدرو در طرح‌های ریسندگی و بافندگی خراسان جنوبی

استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر کلید خوردن طرح ساخت ۱۱۰ مسجد توسط وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال  گذشته، متذکر شد: به همت و تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، خراسان جنوبی اولین استانی است که توانسته از سه سهمیه تخصیصی خود استفاده کند.

ملانوری ادامه داد: نمازخانه جاده قاین که بسیار مجهز احداث شده در  آستانه بهره برداری است و دو مسجد بین راهی دیگر نیز در  حال ساخت است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها