از ابتدای سال ۳۱ ورزشکار خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل حدود ۱۵۰ پروژه ورزشی استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۱ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدحسین خسروی در بازدید از پروژه‌های ناتمام ورزشی استان اظهار داشت: از ابتدای امسال ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و در مجموع حدود دو میلیارد و۶۵۰ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی کمک شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان کمک به هر هیئت‌ ورزشی بر اساس فعالیت آن هیئت بوده است گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۵۰ پروژه ورزشی خراسان جنوبی نیاز است.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۶۴ مورد آن بیش از ۷۰ درصد، ۳۹ پروژه ۵۰ درصد و ۴۷ پروژه هم بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خسروی با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ ورزشی مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر استان جام پرچم ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی و عشایری بیمه شدگان ورزشی ۹۷ درصد افزایش یافته‌اند و در این حوزه دو هزار و ۹۶۵ ورزشکار بیمه شده ورزشی داریم.

وی تصریح کرد: قبل از اعزام ورزشکاران به رقابت‌های ورزشی به آنها کمک مالی و بعد از کسب مدال هم از آنها تقدیر می‌شود و از حداقل امکانات موجود بیشترین استفاده را برای حمایت از ورزشکاران انجام می‌دهیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در ماه‌های گذشته چهار استخر شنا که چندین سال در قاین، سرایان، فردوس و سربیشه تعطیل بودند را به بهره رساندیم و برای تکمیل استخر شنای طبس هم چهار میلیارد تومان نیاز است.

خسروی افزود: برای تکمیل استخر شنای نهبندان هم مقرر شد فرمانداری از محل اعتبار تعمیرات، مبلغ مورد نیاز برای این منظور را تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید   وزیر صنعت: کویرتایر تبدیل به یک ماشین ساز حرفه ای در حوزه لاستیک شده است

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل سالن‌های ورزشی در نقاط مختلف استان ادامه داد: برای تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند که هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد هم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه مبادله شده است که در صورت تخصیص اعتبار در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی درباره بهسازی اماکن ورزشی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال چند فضای ورزشی از جمله کاشت زمین چمن مجموعه ۱۵ هزار نفری بیرجند، بهسازی نور و سرویس های بهداشتی سالن ۲۵۰۰ نفره بیرجند و همچنین تعویض فرش چمن مصنوعی فوتبال مجموعه ورزشی ولایت انجام شد که بخش اعظمی از نیازهای زیرساختی ورزشکاران مرتفع شد.

خسروی درباره افزایش ورزشکاران سازمان یافته نیز یادآور شد: در حوزه ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته‌ایم و هم اکنون 24 هزار و 821 نفر بیمه شده ورزشی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 15 هزار و 204 نفر در بخش آقایان و 9 هزار و 617 نفر در بخش آقایان  است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ورزشکاران ما در میادین ملی، آسیایی، بین المللی و جهانی خوش درخشیده‌اند افزود: ورزشکاران ما با کسب ۲مدال جهانی، ۱مدال آسیایی، ۴ مدال بین المللی و ۶۳ مدال کشوری اتفاقات خوبی را برای برنامه ریزی بهتر و توجه بیشتر مسئولان به استعدادهای ورزشی این استان رقم زدند که از این تعداد مدال‌های کسب شده ۲۸ مدال در بخش بانوان و ۴۲ مدال در بخش آقایان کسب شد.

بیشتر بخوانید   افزایش چراغ خاموش قیمت نان و شکر در بیرجند ادامه دارد

خسروی با اشاره به وجود استعدادهای ورزشی در استان، اعضای تیم ملی و دعوت شدگان به اردوی تیم ملی اضافه کرد: از ورزشکاران استان خراسان جنوبی در دو بخش آقایان و بانوان تعداد ۸ نفر عضو تیم‌های ملی هستند و از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۱ ورزشکار نیز به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به آغاز المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور گفت: در این دوره از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ورزشکاران استان در رشته‌های دوچرخه سواری، بسکتبال، بوکس، سه گانه، تنیس روی میز، جودو، هندبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان، کشتی آزاد و فرنگی، سنگنوردی، والیبال و شمشیربازی به مصاف رقیبان خود خواهند رفت و امیدواریم در این دوره از المپیاد ورزشکاران ما با درخشش خود بتوانند برای استان افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها