رئیس خانه معدن خراسان جنوبی:

توسعه معادن کوچک نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی با بیان اینکه معادن موتور محرک استان هستند گفت: توسعه معادن کوچک نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران”، علیرضا باقری شامگاه دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: اشتغال معادن کوچک استان در سایه چند معدن بزرگ گم شده است.

 

وی با بیان اینکه معادن موتور محرک استان هستند افزود: نوسازی ماشین آلات معدنی، اعتبار ویژه تجهیز اکتشاف و فراوری مواد معدنی نیازمند توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه است.

 

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی از فعالیت ۶۰۰ پروانه بهره برداری در استان خبر داد که در سایه چند معدن بزرگ قرار گرفته‌اند و بیان کرد: معادن برای توسعه طرح های خود نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است تا اشتغال موجود را حفظ و شغل بیشتری ایجاد شود.

 

باقری تصریح کرد: در مدت ۶ سال گذشته شاهد توسعه‌های معدنی و جذب سرمایه گذارانی بوده ایم اما متأسفانه به دلیل تأخیر نرخ ارز بخشی از منبع برای سرمایه در گردش آمده و برای توسعه منابعی ندارند.

 

وی با بیان اینکه معادن کوچک و متوسط در تأمین منابع برای تجهیز و نوسازی و عملیات اکتشاف با مشکل روبه رو هستند خاطرنشان کرد: در این راستا ضرورت دارد بحث تخصیص اعتباراتی برای صرفاً نوسازی ماشین آلات معدن، اکتشاقات تفضیلی و فرآوری برای ایجاد افزوده بیشتر شود.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   667 هزار و 409 نفر در خراسان جنوبی مشمول سهام عدالت هستند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها